[Gelistirici] Obsolete tagı

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
4 Kas 2008 Sal 10:46:41 EET

Merhaba;

Salı 04 Kasım 2008 tarihinde, Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> Salı 04 Kasım 2008 tarihinde, Türker SEZER şunları yazmıştı:
>
> Evet, tam olarak bundan bahsediyorum. Obsolete tagına hem "paketi indexe
> alma" hem de "kullanıcının bilgisayarında silinsin" anlamı verdiğimiz için
> oluyor bu. İkincisine de gerek var mı tartışılır aslında.

Şöyle bir gerek var, artık güvenliği ve kararlılığı için destek vermediğimiz
paketin kullanıcının sisteminde kalmadığından emin olmamız gerekiyor.

Şu olabilir, obsoletes'i ikiye bölebiliriz :

Ya replaces türü durumlarda kaldırılan paketin yerine gelecek paketin
yüklenmesini zorlayabiliriz, ama Türker'in yazdığı durumda örneğin kernel de
güncellenmemişken nvidia-drivers173 gelirse yine çalışmayacak (tabii
nvidia-drivers173'ün strict bağımlılığı yeni kernel, sonuçta kernel
güncellenecek her durumda.)

Ya da replaces yüzünden obsolete olan paketlerin sistemden kaldırılmasını
yerine gelen paketin yükleneceği operasyona kadar erteleriz - sanki bu daha
doğru.

Aynı sorunlar nedeniyle (test deposu ve kararlı dpeo aynı obsoletes listesini
kullanıyor) depolara paket alma işlemi de karışıyor : X paketini 2008'de
obsolete işaretliyoruz ama onu replace eden paket depoya girmeden örn.
güvenlik güncellemesi olduğunda elle o obsolete'İ silip yeni index oluşturmak
gerekiyor, yoksa masum kullanıcının sistemindeki paket siliniyor, yerine
gelen paket ise hala test deposunda oluyor.

--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]