[Gelistirici] Uygulamalar için gerekli kernel modüllerinin yüklenmesi

Furkan ÇALIŞKAN caliskanfurkan at gmail.com
1 Kas 2008 Cmt 09:54:27 EET

> Kernel modülü yüklemek için bildiğim tek yol modprobe komutu. Bu komut da
> sadece root yetkisi ile çalıştığından kullanıcı tarafından çalıştırılabilen
> bu uygulamalar için bi wrapper vs. yazmak sanırım mümkün değil.
> Bu gibi durumlar için depo genelinde kullanılan bir çözüm yolu mevcut mu?
> Değilse çözüm için önerileriniz nedir?

Her ne kadar hala kimi eksiklere ve hatalara sahip olsa da elle kernel
modüllerini yönetim noktasında stajımın sonlarına doğru üzerinde çalışmaya
başladığım [1] linkindeki modül yönetim arayüzü sanırsam son kullanıcıya
elle modül yükleme/kaldırma/blacklist'e ekleme vs... gibi noktalarda büyük
kolaylıklar sağlayacak. Okuldan ve bitirme projemden arta kalan zamanlarda
hala üzerinde çalışıyorum ve buna bağlı olarak iyileştirilmesi noktasında da
önerilerinizi bekliyorum.

[1]:
http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/staj-projeleri/boot-modules-arayuzu/

İyi çalışmalar