[Gelistirici] sandbox

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
23 Mayıs 2008 Cum 23:43:26 EEST

On 23 May 2008 Fri 23:33:17 S.Çağlar Onur wrote:
> Sanırım (emin değilim), paket çakışmaları paket depoya girmeden çözülmeli
> diye düşünmüş ve kapatmışım ama ilk bakışta bana da bu hamle garip geldi.
> 2008 için gene açabilir ve belki acayip bir sorun olursa neden
> kapattığımızı anlayabiliriz :)

Onur ile bu konuyu konuşmuştuk. lexmark-* sürücüleri aynı library'i
çıkarıyordu ve birbirleriyle çakışmaları gerekiyordu. Ama bir lexmark
sürücüsünde eksik conflict yazılmıştı ve farm hata vermişti. Eğer bunu o an
tespit edemeseydik kim bilir nerede nasıl bir hata ile karşımıza çıkacaktı :)

Özellikle alakasız paketlerde conflict olduğu zaman paketçinin bunu anlaması
çok zor olabilir. Örneğin "foo" paketi az kullanılan bir paket olabilir ve
paketçide kurulu değildir, üzerinde çalıştığı uygulama ise "foo"nun çıkardığı
dosyayı içeriyordur. Bu durumda dosya çakışmalarını hem paketçi hem de farm
fark etmeyecek, ta ki bir kullanıcı her ikisini yüklemeye çalışana kadar.

Bence farmda default olarak conflict kontrolü yapılmalıı, hem 2007 hem 2008
için.

Bu arada contrib-2008'de ignore_file_conflicts=False durumda, 100+ paket
derledi, henüz bir sorun çıkmadı.