[Gelistirici] Bulunamayan komutlar..

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
4 Mar 2008 Sal 23:21:22 EET

04 Mar 2008 Sal tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Ubuntu Hardy ve Debian ise, aynı işi, bash'i çok şık bir şekilde
> yamalayıp, komut bulunmadığında bash'in göstereceği davranışı
> command_not_found_handle() isimli bir fonksiyonu /etc/bashrc'e ekleyerek
> değiştiriyorlar.

Bu yamayı da ekler misin bu e-postaya?

> [...]
> 1877~ adet pakette executable olarak işaretlenmiş dosyaları bir
> dictionary içine atıp, cPickle ile serialize ettim. Bu dosyanın
> bz2'lenmiş hali 160kb~ civarı.
>
> Örnek:
> ozan at cyclope ~ $ qemu-kvm
> The program 'kvm' is not installed on your system. You can install it by
> typing:
> sudo pisi it kvm
> bash: qemu-kvm: command not found
> ozan at cyclope ~ $
>
> Sistemi denemek ve akabinde görüş/fikir bildirmek için aşağıdaki
> adımları -dosya izinlerine dikkat ederek- uygulayabilirsiniz :

caglar at zangetsu ~ $ wget http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan/binary.db.bz2
--23:18:40--  http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan/binary.db.bz2
           => `binary.db.bz2'
cekirdek.pardus.org.tr çözümleniyor... 193.140.100.210
cekirdek.pardus.org.tr[193.140.100.210]:80 bağlanılıyor... bağlantı kuruldu.
HTTP isteği gönderildi, yanıt bekleniyor... 404 Not Found
23:18:40 HATA 404: Not Found.

caglar at zangetsu ~ $ wget http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan/command-not-found
--23:18:42--  http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan/command-not-found
           => `command-not-found'
cekirdek.pardus.org.tr çözümleniyor... 193.140.100.210
cekirdek.pardus.org.tr[193.140.100.210]:80 bağlanılıyor... bağlantı kuruldu.
HTTP isteği gönderildi, yanıt bekleniyor... 404 Not Found
23:18:42 HATA 404: Not Found.

> Sorular:
> 0. Bu işlevselliğin getirisi/götürüsü nedir?

Bence kötü değil, sadece bunun öntanımlı olmasından rahatsız olunabilir. Her bulunamayan komutta bir db lookup yapmak istemeyebilir insanlar. Kapatmanın bir yolu var mı?

> 1. Bu işlevsellik pisi içinde mi olmalı yoksa db dosyası arada sırada
> elle bump edilecek sıradan bir paket mi olmalı?

Bump edilecek sıradan bir paket olmalı ve bu db'yi farm'dan oluşturmak da hatalı, conflict eden paketler yüzünden her binary orada olmayabilir, pisi paketlerinden neden oluşturmuyoruz?

> İlginize teşekkürler :)

Eline sağlık
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>