[Gelistirici] [paketler-commits] r41983 - in devel/system/base/baselayout: . files

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
3 Mar 2008 Pzt 20:11:57 EET

 Merhaba,

> Saturday 01 March 2008 tarihinde, Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:

> Evet, sorunun şu anda çözülememesinin sebebi bu zaten - iki durum
> var :
>
> - Baselayout PostInstall'i system.base paketlerinin herhangi birinin
> postinstall'ina depend edebilir - örn : comar update oldu, baselayout
> postinstall'i yeni comar apisini kullanmaya başladı durumu.

 comar-api nin şu anda post install u yok. comar-api dediğimiz şu anda
sadece comar kullanmak için kütüphane sunan bir seri python betiği,
ideal bir dünyada bu paketin post betiğinin olmaması gerekiyor. Aynı
şekilde comar için de "kararlı sürüm boyunca post betiği olmaz / post
ta yapılacak işlem çalışan comar ı bozmaz" gibi bir karar verebilirsek
dediğim yöntem (.new bacağının da sayesinde tabi) çalışıyor.

 Daha önceden post betiği sadece comar a eklemişiz, o da db tipindeki
değişiklikler için. Bu tarz bir değişikliği kararlı sürüm boyunca
yapmayacağız / çalışan comar ı etkilemeyecek şekilde yapılabilirse
yapacağız gibi bir karar alırsak bana yeterli olur gibi geliyor. Ama
bunun yapılabilirliğini öngöremiyorum, comar la daha haşır neşir
olanlar daha net adını koyabilir bence.

> - herhangi bir system.base paketinin postInstall'i baselayout
> postinstall'İna depend edebilir - örn : baselayout ile yeni bir grup
> eklendi, hede postinstalli bu user ile iş yapacak...

 bunun başımıza gelme ihtimali daha yüksek bence

> Yani baselayout'i ilk kurup postinstalli'ni en son çalıştırmak
> sorunumuzu sadece bazen çözüyor, ve durum çomar ile sınırlı değil
> (olmayabilir)

 Şu anda bu sıkıntıyı (post işleminde) yaratabilecek bir bağımlılık yok
base de, ama bu tabi yarın olmayacak demek değil. Değişiklikleri
dikkatli takip etmek lazım.

> Daha da güzeli, bu iki durumun aynı update'de karşımıza çıkmaması
> için de bir sebep yok - en güzelinden circular dependency..

 Patladı mı tam patlar :)