[Gelistirici] zorg probe edemiyor pardus kurulum ekranı gelmiyor (xorg=safe) olmuyor

Rasim AKAR alsaberk at gmail.com
1 Mar 2008 Cmt 13:39:12 EET

Slm;
Geçenlerde bir arkadaşım Packard Bell me35-U-005 bir laptop hediye etti,
Üzerinde klasik gelen vista yı kaldırıp pardus kurma hevesine girdim ancak
kursağımda kaldı diye biliriz.
Tüm çabalarıma rağmen hastayı kurtaramadık.
Ne çalışan cd nede kurulum cd si X i başlatamıyor daha doğrusu ekranı
tanıyamıyor. "no screen not found".
Diyerek kalıyor Grub a xorg=safe eklesemde fayda etmediğini xorg u yeniden
konfigure etsem bile kar etmediğini söylemeliyim zorg -s -p lerinde dahil
hiç bir şekilde yalıyı başlatamadım.
Biraz araştırmadan sonra bu sorunun sadece bizde değil tüm dağıtımlarda
olduğunu öğrendim nedeni ise yeni bir ekran teknolojisi kullanıldığı için
olabileceği doğrultusunda idi teknoloji ise "Diamond View Glare"
anlayacağınız şu anda pardus kullanamıyorum hatta başka hiç bir linux
sistemini kullanamıyorum.