[Gelistirici] Hdparm vs. Sdparm

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
13 Haz 2008 Cum 23:40:11 EEST

Selamlar,
2.6.25.6-98 kernelde ve 2008'deki tüm çekirdeklerde garip bir problem
yaşıyorum; Mac Book Pro'larda kullanılmak üzere MacTel yamaları ile birlikte
gelen "applesmc" modülü hareket algılayıcıları kontrol ederek düşüş ve şok
anında sabit diski park durumuna getiriyor. Yalnız işin komik yanı 2007'de
pek bir problem yaratmayan bu özellik 2008'de garip bir şekilde pil bitmek
üzere iken sürekli şekilde makinenin düştüğünü zannedip sabit diski park
durumuna alıyor ve bu işi sürekli yaptığından mütevellit ben pil bitmek üzere
iken makineyi kullanamıyorum :)
Neyse konunu buraya kadar olanı sanırım direkt olarak "applesmc" modülünü
ilgilendiren bir durum diyerek kestirip atıyorum. Gel gelelim 2008 üzerinde
diskte bariz bir yavaşlama var (applesmc modülü yüklü değilken bile). DMA mı
kapalı acep diyerek bakayım dedim;

macbook ~ # hdparm /dev/sda

/dev/sda:
 IO_support    =  0 (default)
16-bit)
 HDIO_GET_UNMASKINTR failed: Inappropriate ioctl for device
 HDIO_GET_DMA failed: Inappropriate ioctl for device
 HDIO_GET_KEEPSETTINGS failed: Inappropriate ioctl for device
 readonly      =  0 (off)
 readahead     = 256 (on)
 geometry      = 14593/255/63, sectors = 234441648, start = 0

Sonra hadi açmayı deneyeyim dedim;

macbook ~ # hdparm -d1 /dev/sda

/dev/sda:
 setting using_dma to 1 (on)
 HDIO_SET_DMA failed: Inappropriate ioctl for device
 HDIO_GET_DMA failed: Inappropriate ioctl for device

(bir değişiklik olmadı :( )

Sonra Google'a soruverdim, "sdparm" diye bir şeyden bahsetti.. Orada film
koptu;

macbook ~ # sdparm /dev/sda --long
    /dev/sda: ATA       FUJITSU MHW2120B  0081
    Direct access device specific parameters: WP=0  DPOFUA=0
Read write error recovery [rw] mode page:
  AWRE        1  Automatic write reallocation enabled
  ARRE        0  Automatic read reallocation enabled
  PER         0  Post error
Caching (SBC) [ca] mode page:
  WCE         1  Write cache enable
  RCD         0  Read cache disable
Control [co] mode page:
  SWP         0  Software write protect

Bu ARRE hadisesinin de "1" olması gerekiyormuş. Peki dedim;

macbook ~ # sdparm -s ARRE=1 /dev/sda
    /dev/sda: ATA       FUJITSU MHW2120B  0081
change_mode_page: failed setting page: Read write error recovery

macbook ~ # sdparm --set=ARRE /dev/sda
    /dev/sda: ATA       FUJITSU MHW2120B  0081
change_mode_page: failed setting page: Read write error recovery

Ne denediysem olmadı. Beni bilgilendirecek birileri var mı ?

--
GG