[Gelistirici] Portaudio

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Haz 2008 Çar 15:32:50 EEST

On Wed, 4 Jun 2008 14:34:19 +0300
Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> wrote:
> Portaudio sürekli ABI/API kırıyor her sürümünde,

 Depoda br sürü "sürekli API/ABI kıran" kitaplık / yazılım var. Her ana
geliştirici geriye uyumluluğu ciddiye almıyor, bu konudaki tavsiyeleri
de dinlemiyor, o zaman da iş dağıtım geliştiricilerine düşüyor. Malesef
bunun kaçışı yok.

>  bakımı zor olduğu

 Bu yükün altına girip girmemek bence paketin sorumlusunun kararı :)

> portaudio kullanan uygulamaların azlığı

 Hiç != Az

 İhtiyaç varsa, alternatifi yoksa ve sorumluluğunu biri üstlenip
"bakımını yapacak takip edecek" ise bence depoya alınabilir

> nedeniyle depodan atıldı.
> Portaudio kullanan uygulama varsa bir şekilde portaudio kullanmaması
> sağlanmalı.

 Bu söylediğin her zaman kolay olmuyor. Her yazılımın bilmem kaç
backendi olmasını bekleyemeyiz. Alternatif kütüphaneler ile de
çalışabilmesini sağlamak için ya ana geliştiricileri "siz onu
kullanmayın, bütün kodu atın şunu kullanın diye ikna etmek gerekiyor,
ya da birinin oturup bunu düzgün bir şekilde yazması gerekiyor.
Yazdıktan sonra da sürekliliğinin sağlanması için ana geliştiricilerini
ikna edip kodu ana depoya eklemek ve orada bakımını yapmaya devam etmek
gerekiyor. Bunu herkes her zaman yapamıyor.