[Gelistirici] Depo için testi biten paketler

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
4 Haz 2008 Çar 13:03:34 EEST

Selamlar;

03 Haz 2008 Sal tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:

> Bunlar güvenlik güncellemesi idi, hâlâ nasıl bekliyorlar?
>
> GnuTLS 2008-05-20 tarihinde güncellenmiş, libxslt 2008-05-14 tarihinde. Bu
> tarihlerden beri kullanıcıya yansımıyorsa güvenlik işi ile uğraşanlar
> boşuna uğraşıyor demektir.
>
> Samba paketi daha test'e girmemiş bile ve ben buna 2008-05-28 tarihinde
> patch eklemişim. Buna ek olarak RedHat samba güncellemesine kritik demiş,
> milw0rm'da exploiti yayınlanmış [0]
>
> Merak ediyorum test süreci nasıl yapılıyor? Eğer yararını görebiliyorsak
> bize ne mutlu ancak güvenlik güncellemelerinde ben yarardan çok zarar
> [...]

Thread bir yere bağlanmış ama genede açıklayayım istedim.

Bunların gecikmesi aslında benim hatam, eskiden İsmail listeyi hiç
karıştırmadan bana "şu şu paketleri direkt depoya al" diye jabber/yüz yüze
v.s. gibi bir yöntemle haber veriyor veya ben kendim önemli bir güvenlik
güncellemesi varsa (örn kernel'daki exploit) direkt alıyordum.

Bu seri için problemlerin ne olduğuna bakmadan senden veya Gökçen'den OK
bekledim, siz de bu süreçten habersiz olunca öylece kalakaldık :( ve o yüzden
geciktik.

En sağlıklı ve hızlı yöntem olarak, test sürecini by-pass etmesini istediğiniz
paketleri listeye veya bana yazmanızı önerebilirim, böylece ben de aradan
kaçırmamış olurum :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/