[Gelistirici] Bazı Paketlerin Karışık Durumları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
28 Tem 2008 Pzt 21:07:02 EEST

Mon, 28 Jul 2008 17:58:40 +0300, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> qca2, kdenetwork4 bağımlılığı, dolayısıyla devel/2008 de olmalı.
> Şimdiden eline sağlık :-P
devel/2008'de varmis zaten. Hem ikililer hem kaynak dosyalari.

Contrib-2008'deki kaynak dosyalarini sildim, Eren de ikili depodan
kaldirirsa tamam olacak herhalde. Paket pardus deposunda hali hazirda
var oldugundan distributions.xml'e ekleyip eklememe konusunda emin
olamadim, gerekiyorsa Eren onu da ekleyebilirsen sevinecegim.

Karisikligin kaynagini da buldum.

Ben Mayis ayinda qca* paketlerini pardus deposunda guncelleyip, 2008'e
merge etmisim. Fakat contrib-devel'de 2007'den kalan kaynak kodlarini
silmeyi unutmusum. Haziran'da Eren qca2*'i contrib'de gorunce
contrib-2008'e merge etmis. Bunu commitler arasinda kacirmisim, o
yuzden mudahale etmemisim. Daha sonra surum oncesinde contrib
paketlerimi merge ederken contrib-devel'de qca*'i silmeyi unuttugumu
farkedip, silmisim contrib devel'inden. Eren'in yaptigini
farketmedigimden de 2008 deposunda (kaynak ve ikili) kalmis paket.

Daha once de soylemistim. Bence "paketiniz baska biri tarafindan
ellendi" diye bir e-posta uyari sistemine ihtiyac var. Birisi
baskasinin paketinde bir islem yaptiginda, paketin sahibine bir e-posta
ile uyari gitmeli. Zibille commit mesaji arasindan kacirabiliyor insan.
Sonra boyle karisikliklar oluyor. Bugzilla'da tum e-posta listesini
takip etmekle, sadece uzerine atanmis hatalari takip etmek arasindaki
fark gibi bisi bu.

Ayrilan resmi gelistiricilerin uzerinde bir suru paket gozuktugunden
ama bakimi baskalari tarafindan yapildigindan, ozellikle su aralar
"paket sahipligi" kavrami iyice muglaklasti, oyle olunca herkes herkes
herkesin paketine atlamaya alismis durumda. Bu da arada boyle kazalarin
riskini arttiriyor.

                   Doruk