[Gelistirici] Eclipse paketlerinin güncellenmesi üzerine

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
21 Tem 2008 Pzt 18:34:03 EEST

Merhaba;

Monday 21 July 2008 tarihinde, Gökmen Görgen şunları yazmıştı:

> Merhabalar,
> Eclipse paketlerini stabil sürüme güncelledikten sonra, önemli bir
> değişiklik olmadığı sürece güncellememeyi düşünüyorum. Bunun iki sebebi
> var:
>
> 1) Zaten içinde güncelleme hedesi var.

Bu kararlı depo ve güncelleme sunan bir dağıtım (=Pardus) için geçerli bir
argüman değil maalesef. Güncellemeleri yazılımın kendi işleyişine bırakmak
_her durumda_ kaçınmamız gereken bir yöntem : yapabildiğimiz yerde yazılımın
kendi update özelliğini kapatmaya çalışıyoruz.
Tabii özelde bu paketler binary olduğundan kapatmamız mümkün olmayabilir, ama
dağıtım güncellemelerini "nasıl  olsa kendi update oluyor" diye
kesmemeliyiz, çünkü :
- Dağıtım bir platform, destek verebilmemiz, dağıtım entegrasyonun sorunsuz
olduğundan emin olabilmemiz için kullanıcının elinde tam olarak _ne_ olduğunu
bilmeliyiz,
- Kullanıcının yazılımın update özelliğini kullandığından, dolayısıyla
güvenlik / kritik hata çözümü gibi güncellemelerin kullanıcıya ulaştığından
emin olamayız..

> 2) Güncelleme yaptıktan sonra tüm ayarlar sıfırlanıyor ve pluginleri tekrar
> yüklemek zorunda kalıyoruz.

Bu sorunu çözsek öncelikli olarak ? Pluginler kullanıcın ev dizinine
kurulmuyor mu, nasıl kullanılmaz hale geliyorlar ?
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]