[Gelistirici] contrib devel deposundaki hugin hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Tem 2008 Per 03:42:47 EEST

On Thu, 10 Jul 2008 12:11:26 +0300
"Ertuğrul Erata" <ertugrulerata at gmail.com> wrote:

> hugin i yeni toolchain ile derleyerek contrib-2008 e almaya
> çalışıyorum. ancak aşağıdaki hata ile karşılaştım.
> In file included from /usr/include/sql.h:19,
>                  from /usr/include/wx-2.8/wx/db.h:82,
>                  from /usr/include/wx-2.8/wx/variant.h:30,
>                  from /usr/include/wx-2.8/wx/colour.h:48,
>                  from /usr/include/wx-2.8/wx/window.h:25,
>                  from /usr/include/wx-2.8/wx/wx.h:36,
>                  from ../../src/include/panoinc_WX.h:40,
>                  from PTWXDlg.cpp:29:
> /usr/include/sqltypes.h: At global scope:
> /usr/include/sqltypes.h:251: error: duplicate 'unsigned'
> [...]

 Sorun hem sql.h da hem de libpano13/filter.h da ULONG DWORD vs. nin
tanımlanıyor olmasından kaynaklanıyor. Bu tanımlamalar aslında windows
uyumluluğu için yapılıyor bizim için anlamsız, ama bir şekilde çakışmış.

 Sorunu düzeltmeye çalışırken en temiz çözümün hugin de yapılacağını
düşünüp hugin paketini biraz kurcaladım. Sonucu svn de
playground/onur/applications/multimedia/hugin e koydum.

 0.7.0 sürümü için bir tarball hazırlanmamış, ben de svn den kendi
tarball umu hazırladım ve nasıl yapılacağını actions.py de anlattım.

 Gerekli yamaları port ettim, gereksizleri attım, CVE yamasının
düzelttiği sorun artık kodda değil, olan kısım da derlerken özel bir
tanımlama yapılmazsa açılmıyor, ona da gerek kalmadı.

 actions.py deki cmake ayarlarının doğru olduğunu pek zannetmiyorum,
elden geçerse iyi olur. Aynı şekilde pthread.patch de pek temiz değil,
daha cmake vari hazırlanabilir diye düşünüyorum.

 Şu anda paket derleniyor, kuruluyor, çalışıyor. Runtime
bağımlılıklarında eksikler olduğu için sorun çıktı ama onun dışında bir
problem görmedim.

 Tepe tepe elden geçiriniz, kullanınız :)