[Gelistirici] sudo/su

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
12 Tem 2008 Cmt 14:54:19 EEST

Thursday 10 July 2008 Tarihinde Doruk dedi ki:
> Thu, 10 Jul 2008 08:50:22 +0200, "selim ok" <selimok at gmail.com> :
>
> Katiliyorum.
>
> Cogu gelistirici kullanici listelerini takip etmedigi icin farkinda
> degil ama ortada 2007-2008 arasi davranis degisikliklerinden kaynaklanan
> ciddi bir kargasa soz konusu kullanicilar arasinda.

Şu anda 2 temel sıkıntımız var,

1- su ile root olunca PATH'in içinde gelmesi gereken sbin dizinleri gelmiyor.
2- sudo su - ile root olunca $DISPLAY değişkeni korunmuyor.

1 için (Ozan sağolsun) shadow paketinde bir değişiklik yaptım, artık sbin
dizinleri de geliyor PATH içinde.

2 içinse, şu anda bir çözüm bulamadık, aslında sudo'nun DISPLAY'i koruduğunu
sudo echo $DISPLAY ile görebiliyoruz ama sudo su - diyince neden
korunmadığını bulamadık henüz. sudoers'e eklenen env_keep de işe yaramadı ne
yazık ki. Fakat sudo ile X uygulamalarını çalıştırmak için direk "sudo
uygulama" kullanılabiliyor (sudo kwrite gibi)

2007 ile 2008 arasındaki davranış farklarından birisi, eskiden sadece su
yazınca da sistem "su -" yazılmış gibi davranıp /etc/profile dosyasını source
ediyordu. Bu yanlış bir davranıştı ve 2008'de değiştirildi. Yani su komutu şu
anda düzgün çalışıyor.

Başka bir fark da, sudo su - ile root olunca $DISPLAY de geliyordu eskiden ama
şimdi gelmiyor, dediğim gibi buna hala bakıyoruz.

> Iki tane onemli sikinti kaynagindan biri bu, digeri de Gokcen'in daha
> once dile getirdigi parola tutarsizliklari.

kdesu için mailimde bahsettiğim gibi bir COMAR wrapper yazarak bunu
hallediyorum yakında.

> Insanlarin ne oldugunu anlayamamasindan dolayi ortalik sorular ve hata
> raporlarindan gecilmiyor.
>
> Sizler yarin tatile girmeden once bu iki konuda bir seyler yaparsaniz
> iyi olacak. Hizlica degisiklik mi yaparsaniz, ne yapacaginizi
> kullanicilara mi anlatirsiniz, davranis degisiklikleri ile ilgili belge
> mi hazirlarsiniz, onu bilemiyorum.

Tatile gitmeyenler de var, merak etmeyin :)

--
Gökçen Eraslan