[Gelistirici] sudo/su

selim ok selimok at gmail.com
6 Tem 2008 Paz 03:44:04 EEST

05 Temmuz 2008 Cumartesi 23:48 tarihinde Ozan Çağlayan <ozancag at gmail.com>
yazmış:

> Selamlar.
>
> Şimdi bu sudo ve su ile ilgili 2007-2008 arasındaki davranış
> değişikliklerinden anlayabildiğimi özetleyip bir çözüm bulmamız
> gerekiyor mu yoksa artık davranış böyledir mi diyoruz, bunu tartışmaya
> açıyorum.

Öncelikle söylemek istediğim 2008'deki davranışı Fedora ve RedHat'da
görmüştüm daha önceleri ve garibime gitmişti. Bizim Pardus ne iyi demiştim
kendi kendime. 2008'de bu davranış ortaya çıktığında, birileri bu konuda
çıkıp "Böyle bir değişikliğe gittik, çünkü..." demesini bekliyordum. Ancak
şu ana kadar bu olmadı. Eğer yakında da olmazsa, bence eski davranışa
geçilmesi çok daha mutlu edecek kullanıcıları.

SU'da da şunlar oluyor:

> [...]
> cyclope ozan # echo $PATH
> /bin:/usr/bin
>
> şimdi su ile root kullanıcısına geçtiğimiz de DISPLAY niye korundu?
>
> ozan at cyclope ~ $ su -
> cyclope ~ # echo $PATH
>
> /usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/opt/bin:/opt/sun-jre/bin:/opt/sun-jdk/bin:/usr/qt/3/bin:/usr/kde/3.5/sbin:/usr/kde/3.5/bin
> cyclope ~ # echo $DISPLAY
> :0
>
> - parametresi giriş kabuğu haline dönüştürüyor ve bash'e dair bir şeyi
> source ettiği için PATH genişliyor anladığım kadarıyla.

- parametresinin özelliği değiştirilen kullanıcının çevre değişkenlerini
kullanması. su manual'i şöyle diyor:

       su is used to become another user during a login session. Invoked
       without a username, su defaults to becoming the super user. The
       optional argument - may be used to provide an environment similar to
       what the user would expect had the user logged in directly.

Selamlar,
Selim