[Gelistirici] kdesu ve Parola Tutarsızlıkları

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
6 Tem 2008 Paz 00:31:50 EEST

Saturday 05 July 2008 Tarihinde 11:54:38 yazmıştı:

> Kaldı ki, wheel grubunu su ve sudo'nun dışında, yetkili kullanıcılara kendi
> parolalarını, yetkisizlere ise root parolasını sorma işini PolicyKit'e
> yaptırabilmek için kullanmake zorundayız ne yazık ki. Yani PolicyKit'e,
> wheel grubu yetkilidir, admin yetkisi gerektiren işlerde onlara kendi
> parolalarını sor, wheel'da olmayanlara ise wheel'de olan birinin (bizde
> default root) parolasını sor diyoruz.

Tamam da bu bir mekanizma değil politika, ben sistemimde parola sorulmasın
user olması yeterli adamın diyorum; bir şirket kimse hiç bi işlem yapamasın
çomar üzerinden diyebilir; başka bir yerde herkes network ayarı yapabilsin,
saat ayarını hede grubu yapsın, paket kurmak için parola sorulsun gibi ince
bir ayar istenebilir. Politikayı mekanizmaya gömmek her zaman yanlış bir
yoldur.