[Gelistirici] [paketler-commits] r39609 - playground/caglar/kernel/kernel/files

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
31 Oca 2008 Per 14:11:39 EET

Wed, 30 Jan 2008 20:09:40 +0200, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

> Bu dediğimiz şey, dağıtım politikasının değil, güncelleme ve test
> politikamızın bir sonucu. Dağıtım politikamız, tam tersine,
> kestirilebilir ve güvenilir bir işlevsellik ve tutarlılık hedefliyor;
> benim bildiğim kadarı ile.
Hedeflerle uyumlu bir teknik politika guduldugune emin misiniz peki?

Gelistirici toplantisinin katilmadiginiz bolumunde, bu konudaki
sorunlarin nedenlerini ve olasi cozumleri soylemistim. Aslinda katilan
diger arkadaslara sorup ogrenin, ben bir daha neden anlatayim demek
isterdim ama sonra (tekrar) anlatsaydim farkli olur muydu diye
dusunmemek icin yaziyorum. Anca posasi olacak ama idare edin.

Pardus Projesi'nin su anda bir kismi yari zamanli olan 14 tane calisani
var (toplantida soylendigi kadariyla). Bu projeden beklentiler benim
disaridan gordugum kadariyla sunlar :

1) Bir Linux dagitimi cikarsin.
2) Dagitimi elalemin degil, kendi gelistirdigi araclarla cikarsin.
3) Ozel projelerin pesinde kostursun (MSB, UEKAE, vs vs).

Bu siralamayi birbirine bagimlilik sirasina gore yazdim. Dagitimin
kendisi olmadan kendi gelistirdigin araclar bir ise yaramaz, dagitim
olmadan onun uzerine ozel proje gelistiremezsin.

Dagitimin ana parcalari (toolchain, X ve diger donanim destekleri, KDE,
multimedia araclari) bu 14 kisinin 4 kisisinde (Caglar, Ismail, Onur ve
Fatih) toplanmis durumda (bu 4'ten biri de yari zamanli). Bu sayi uzun
sure 3'tu, birkac ay once 4'e cikti.

Sorun Loker'in soyledigi gibi upstream'le halay cekmekten degil, tam
tersine upstream'le yeterince halay cekmemekten kaynaklaniyor.
Dagitimdaki ilgili yazilimdan sorumlu kisinin yapmasi gereken, yazilimi
gelistiren yazarlar (upstream) ile dagitim kullanicilari arasinda kopru
gorevi gormek -- yani dagitim kullanicilarinin farkettigi hatalari
onlara aktarmak, cozulmesi icin onlari zorlamak ve daha sonra cozumleri
dagitima entegre etmek.

Son donemlerde ozellikle Caglar ve Ismail'in sorumluluklarini aldiklari
yazilimlarin hakkini veremediklerini gormek icin kahin olmak
gerekmiyor. Disaridan bile acikca gorunuyor bu. Bunun yani sira
Erdinc'in uzerinde olan ve kendisinin dogal olarak projede profesyonel
olarak calistigi zamanki kadar ilgilenmedigi dunya kadar yazilim var.
Ancak aylardir bu -bilinen- sorunlarla ilgilenilmiyor, "bekledikce"
gececegi umuluyor ve bunun sonucu da calismayan bluetooth destegi,
kirilan x yazici destegi, calismayan ati ekran karti, bozuk flash
eklentisi olarak kullaniciya donuyor. "Yazilim bozmayalim" demek lafta
kolay, pratikte ise ciddi calisma ve emek isteyen bir is. Gerekli
calismayi yap(a)mayinca da sonuc bu oluyor.

Cozum... Daha fazla adam almak ya da "ne kadar ekmek, o kadar kofte"
demek olabilir.

Elimizdeki olanaklar bu, bununla yapmamiz lazim diyorsaniz bu isi, o
zaman 4/14'luk oran cok acayip. Dagitimin "olmazsa olmaz" bilesenlerini
dagitim calisanlarinin 1/3'unden bile az bir kitle hazirliyor demek.

Burada Pardus dagitiminin amaci ne sorusunu sormak gerekiyor. Hedef
kitle gercekten bilisim okur-yazari kitleyse burada ciddi bir
oncelikleme sorunu var demektir. Bu kitlenin 5 tane ses kartinin daha
Pardus'ta duzgun calismasini, Pisi'ye rollback ozelligi eklenmesinden,
Yali'nin Qt4'e port edilmesinden ya da yeni Kaptan yazilmasindan daha
cok onemseyecegini dusunuyorum.

Yali'ya, Kaptan'a, Pisi'ye yeni bir ozellik eklemeden de bir 2008
dagitimi cikarabilirsiniz. Biraz sıkıntı cekilir ama gene de olur. Bu
yazilimlarin entegre etmesi beklenen dagitimin temel parcalari olmadan
ise ortada dagitim diye bir sey olmaz.

Daha soylenesi cok sey var ama bende guc kalmadi. Eksikleri toplantinin
o bolumunde olan calisma arkadaslarinizin doldurmasini rica edin lutfen.

                   Doruk