[Gelistirici] grub deneyecek cengaverler aranıyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Oca 2008 Per 20:29:30 EET

> Harika olmuş, eline sağlık. ReiserFS ile hiçbir problem yaşamadım.

 süper :)

> Bu arada meraktan soruyorum, karşımıza gelen GUI nasıl hazırlanıyor?

 Gfxboot adında bir sistemle hazırlanıyor (paketi playground umda var).
Resmi elle koyuyoruz da kalanı tema sisteminin kendi diliyle yazılıp
derleniyor, sonra cpio arşivi haline getirilip message dosyası
oluşturuluyor.

 Gfxboot un dili biraz acayip. Sentaksı postscript e çok benziyor,
soldan sağa değil sağdan sola yazılıyor gibi bir durum var (postscript
zaten insanların yazması için tasarlanmış bir dil değil) ama bugün
biraz postscript çalıştım, onun tırnağı bile olamaz bir API si var
gfxboot un. malloc u memset i ">>" vs. si, amca postscript sentaksını
alıp içine C/asm gömmüş gibi. İşi çok karıştırıyor ama bolcana takla
atabilmemizi de sağlıyor.

 İncelemek isterseniz İnternet te bir sürü örnek var. Bizim için biraz
çalıp biraz adam edip bir şablon tema hazırlıycam, o zaman üzerinde
rahat çalışılabilir olacak.