[Gelistirici] pisi history

Ergin Altintas ealtintas at gmail.com
7 Oca 2008 Pzt 23:29:13 EET

Monday 07 January 2008 21:38:03 tarihinde Serbülent ÜNSAL şunları yazmıştı:
> Belki şunu tartışmamız gerekiyor. Hali hazırda var olan backup
> programlarını kullanmak/özeleştirmek veya yeni bir tane yazmak yerine niçin
> sadece paket ve konfigürasyon dosyalarını tutan bir program/özellik
> yazıyoruz ?
>
> Bir de bu özelliği pisiye eklerken hedefimiz kim ? Bilgisayar okur-yazarı
> kitle ? Power-users ? Sistem yöneticileri ?
>
> Eğer hedefimiz 1. kitle ise ( ki Pardus için hedef kitle hali hazırda onlar
> ) şu an olmasa bile, bu programın/özeliğin ilerideki versiyonları için full
> [...]

Haddim olmasa da listeyi takip eden bir liste sakini olarak fikir belirtmek
istedim.

Bu özelliğin pardus'a eklenmesindeki amaç sistem kararlılığının bozulduğu
durumlarda sistemi çalışır hale getirebilmek. Yani verileri yedeklemek değil.
Ya da ben böyle olması gerektiğini düşünüyorum.

Evet hedefimiz 1'nci kitle ama. Verileri yedeklemeye kalktığınızda yedekleme
ortamınızın kullandığınız disk olması pek mantıklı gelmiyor bana. Başka
ortamları kullanmak da işlevin otomasyonu açısından pratik değil. Bence
yedekleme ayrı bir mecra, "system restore" ayrı bir mecra.

Yapılandırma dosyalarının saklanmasının faydalı olacağını düşünüyorum, çünkü
bazen yapılandırma dosyalarında elle veya başka bir şekilde yaptığınız bir
değişiklik dahi sistemin kararlı çalışmasını bozabilir. Ayrıca paketlerin
farklı versiyonları arasında yapılandırma dosyası biçiminin farklı olması
ihtimali durumu da çözülmüş olur.

Saygılarımla,
Başarılar,
--