[Gelistirici] pisi history

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
7 Oca 2008 Pzt 12:24:13 EET

Monday 07 January 2008 12:03:33 tarihinde Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Selam.

Selam,

> Hepsi gayet hoş duruyor. Peki bu işlev öntanımlı olarak açık mı gelecek,
> yoksa soracak mıyız kurulum esnasında böyle bir yenilik var kullanmak
> ister misiniz diye(Örneğin kaptan'da)?

Açık gelir diye düşünüyorum. Cache açık olmasa da saklanacak veri metadata
olacağı için (configler var biraz yer kaplayacak) çok büyük olmayacaktır.
Bunun da öntanımlı bir limiti olabilir, cacheler gibi.

> Servisler için belki özel workaroundlar yapılabilir, apache için "htdocs
> dizininin de snapshot'ını al" gibi ama bundan önce gerekliliği
> tartışılmalı tabi.

Evet bunu konuşmak lazım. Eğer paketler ve konfigurasyon anlamında düşünürsek
version bilgisi ve config dosyaları yeterli gibi. Bahadırla konuştuğumuzda
geri kalanlar data kabul edilebilir diye bir varsayımda bulunduk. Mysql'in de
veritabanını saklamak pisi'nin işi değil örneğin. Ama bunların da önemi
gözardı edilemez tabi. :( Ya da edilebilir mi?

> Aklıma şöyle bir senaryo geldi:
> 1. Kullanıcı n tane güncelleme yaptı ve bilgisayarını baştan başlattı,
> 2a. Pardus herhangi bir sebepten dolayı düzgün açılmadı, kullanıcı
> terminal'e geçip history işlevini kullandı ve başarılı oldu.
> 2b. Pardus çekirdek ile ilgili bir problemden dolayı hiç açılamadı.
>
> 2b durumunda kullanıcı geri dönüşü nasıl sağlayacak? Tek yolu 9.
> maddedeki grub'daki özel girdi gibi geldi bana. Bu girdinin boot edeceği
> çekirdek, düzgün çalıştığına emin olduğumuz bir çekirdek olmalı.

Aklımda kullanıcıyı hiç terminalde işlem yaptırmamak. 9. madde ile bunu
sağlamayı amaçlamıştım. Son snapshot'ın makinenin sorunsuz açıldığı ve
çalıştığı bir anda alınmış olduğunu varsayıyoruz.

- Faik