[Gelistirici] PiSi web arayüzü

Ekrem SEREN ekrem.seren at gmail.com
1 Oca 2008 Sal 19:00:29 EET

Merhabalar,

[0] şöyle bir uygulama yazmaya başladım. Bu adreste son hali var. (Sunucu
desteği için Recep Kırmızı'ya teşekkürler) Projenin amacı daha önce konuşulan
[1][2] ihtiyaçları karşılamak fakat django öğrenmek amaçlı başlamıştı. :)

Şuanki becerileri;
- SVN deposundan pspec.xml dosyalarında gezip bilgileri veritabanına giriyor.
- Arayüzden ikili paketleri ve kaynak paketleri depolara göre
sıralayabiliyor/gösterebiliyor.
- Sağ üstteki arama kutusu çalışmıyor* fakat /pisi/search/foo diye arama
yapılabiliyor. (Bazen aynı sonuçtan 4 tane buluyor. Bunun sebebini henüz
çözemedim fakat Django'da "|" operatörü ile ilgili hata raporları[3][4] var.
Sorunun bunlardan olduğu sanıyorum. Biraz daha geliştireceğim.)
- /pisi/updates adresinde güncellemeleri gösteriyor.
- /pisi/updates/type/security şeklinde özel tipteki güncellemeleri
gösterebiliyor. (Henüz arayüzden buna ulaşım yok. Üstteki maddeyi yazınca
bunun iyi olacağını düşünüp ekledim. :P)

Gelelim eksiklerine ve yapamadıklarına;
- Değişikleri almak için tüm veritabanını yeniden inşa ediyorum. Bunu sadece
değişen kısımları düzeltecek şekle getirmem gerek.
- Bilgileri pspec.xml'lerden alıyorum. İkili paketler için pisi-index.xml'den
de bilgi almayı planlıyorum. (Paket boyutu, kurulu boyut vs. gibi)
- Çoklu dil desteği henüz yok. gettext modülünü kullanmayı henüz bilmiyorun.
Bunu öğrendikten sonra çoklu dil desteği gelecek. Şimdilik İngilizce olarak
yazıyorum.
- RSS desteği ile ilgili henüz birşey yapmadım. Tüm altyapı bittikten sonra
buna geçmeyi düşünüyorum.
- Paketlere yorum/ekran görüntüsü girme işini yapmak için değişikliklerde tüm
veritabanını yeniden inşa etmemem gerekiyor. Bunu yapacak temiz bir yol
buldukran sonra yorum ve ekran görüntüsü eklemeyi yazmak zor değil.
- Meren'in [2]'de bahsettiği maintain edilmeyen paketlerin işaretlenmesi ve
SVN difflerine ulaşmayı TODO'ya ekledim.
- Arayüzde bir çok yerde CSS eksiği var. Bunları yavaş yavaş ekliyorum.
- İkili paketler için .pisi dosyalarından files.xml'yi çekip (lspisi koduna
baktım, PiSi API'si ile oldukça kolay görünüyor) veritabanında ikili
paketlere bu bilgiyi de girebilirsem, arayüzden ikili paketlerin içerdikleri
dosyalara bakmak gibi bir hayalim var. :)

[5]'te kodu inceleyebilirsiniz. Eleştiri/görüş/öneri ve isteklere açığım ve
ihtiyacım var. :)

Selamlar,
--
Ekrem SEREN

[0] http://www.porsuk.org (http://pardus.cu.edu.tr/)
[1] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2007-April/007146.html
[2] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2007-April/007172.html
[3] http://code.djangoproject.com/ticket/4289
[4] http://code.djangoproject.com/ticket/2253
[5] http://sudrap.org/repository/projects/porsuk/,

* Bunun için JavaScript yardımına ihtiyacım var. Tuşa
tıklanınca /pisi/search/$VALUE'ya gitmesini istiyorum.