[Gelistirici] Low Latency desteği

Arda Eden ardaeden at gmail.com
18 Şub 2008 Pzt 15:46:48 EET

Çağlar Bey,
Öncelikle ilginize teşekkürler.
Bu konu ile ilgili sorunum çözüldü.
Sanırım çekirdeğimizde bu destek var çünkü JACK'ı:
"jackd -R -d alsa -d hw:0" biçiminde "-R yani Real-Time" parametresiyle
çalıştırabiliyoruz. Ancak sadece "root" olarak.

"/etc/security/limits.conf" dosyasını:

@audio - rtprio 95
@audio - memlock 512000
@audio - nice -19

biçiminde değiştirdiğimizde tüm audio grubundaki uygulamalar Real-Time
priority değerleri 95 olacak şekilde işlemciyi öncelikli kullanma yetkisine
sahip oluyorlar. Böylelikle sıradan kullanıcılar da Ardour, Jack, Rosegarden
gibi profesyonel ses uygulamalarını kusursuz bir biçimde kullanabiliyorlar.

Aslında siz daha iyi bilirsiniz ama (belki başka sakıncaları vardır)
Pardus'un /etc/security/limits.conf dosyasını varsayılan olarak bu şekilde
sunmak daha mantıklı geliyor bana çünkü eğer ardour, rosegarden ve Jack gibi
yazılımlar depoda var olacaksa, tam performans ile kullanılabilmeleri lazım.
Aksi takdirde sesler gecikmeli geliyor, gecikmeyi engellemek için ses
tamponu düşürülürse bu sefer işlemci tamponu işlemeye yetişemiyor. (audio
uygulamalarına diğer kesmelerle eşit işlemci kullanma önceliği verildiğinde
tabii). Son kullanıcılar için bu ayarlamaları el yordamıyla yapmak karışık
olabilir.

Bir arkadaş bununla ilgili güzel bir makale yayımlamış (bende oradan
öğrendim bir çoğunu) :
http://tapas.affenbande.org/wordpress/?page_id=73

Kolay gelsin. 2008'i sabırsızlıkla bekliyoruz.