[Gelistirici] Copyright satırları

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
7 Şub 2008 Per 23:53:09 EET

On Thursday 07 February 2008 23:34:13 Erkan Tekman wrote:

> "Avukatları keselim" diyordunuz, şimdi avukata ihtiyaç hasıl oldu şimdi.
> Bildiğim kadarı ile ABD'de durum tam tersi, yani "no (c) = public domain".

Bir wikipedia protesterın da dediği gibi [[Citation Needed!!!]]

http://www.copyright.gov/circs/circ1.html  den gördüğüm:

The use of a copyright notice is no longer required under U.S. law, although
it is often beneficial.

Notice was required under the 1976 Copyright Act. This requirement was
eliminated when the United States adhered to the Berne Convention, effective
March 1, 1989.

Use of the notice may be important because it informs the public that the work
is protected by copyright, identifies the copyright owner, and shows the year
of first publication.

Yani 1989 dan sonraki işler için copyright notu şart değil, ama ilk yayın
tarihini belirttiği ve insanlara bilgi verdiği için kullanılmasında fayda var
diyor. Yani öyle public domain falan olduğu yok.

Ayrıca http://en.wikipedia.org/wiki/Public_domain özetle diyor ki:

1989 dan sonra Berne Convention ile birlikte Amerika'da eserlerin copyright
notu yoksa PD sayılması kalktı.

Public Domain olması için ya yayın tarihinden sonra N yıl geçip bitmesi, ya
government tarafından üretilmiş bişi olması yada özel olarak bu public
domaindir diye yayınlanması gerekiyor.

Yani sizin bildiğiniz şekil çoktan kalkmış. Kıtalar falan da ayrıldı sonra :p

> Bir önceki açıklamadan hareketle, örneğin 2002'de üretilmiş ve o tarihte
> (c)'lenmiş, ardından 2007'de değiştirilmiş (yeniden üretilmiş) ve fakat bu
> tarih ile (c)'lenmemiş bir fikri eserin son hali (c)'lenmemiş yani kamuya
> mal edilmiş oluyor. Bu, yine bilebildiğim kadarı ile, ABD'deki hukuki
> durum.

Benim okuduğumdan anladığım, ilk yılın istenmesi, ilerde birisi bunu önce ben
yaptım, benden çaldılar diye çıkarsa davada delil olsun diye.