[Gelistirici] Copyright satırları

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
7 Şub 2008 Per 23:34:13 EET

7 Şubat 2008 Perşembe 23:22:52 tarihinde Gürer Özen şunları yazmıştı:

> (c) olması için özel olarak yazmak gerekmiyor diye biliyorum ben. Tam
> tersine public domain olması için özel olarak belirtmek gerekiyor diye
> biliyorum.

"Avukatları keselim" diyordunuz, şimdi avukata ihtiyaç hasıl oldu şimdi.
Bildiğim kadarı ile ABD'de durum tam tersi, yani "no (c) = public domain".
Zira ("ziro nedir?") eğer metin içerisinde bir (c) ibaresi yok ise telif
sahibini belirlemek imkansız oluyor, doğal olarak da telif sahibi olmadığını,
dolayısıyla eserin kamuya mal edilmiş olduğunu düşünmemek için hiçbir neden
kalmıyor.

> Yalnızca ilk oluşturulduğu yılı girmek ne soruna yol açacak ki?

Bir önceki açıklamadan hareketle, örneğin 2002'de üretilmiş ve o tarihte
(c)'lenmiş, ardından 2007'de değiştirilmiş (yeniden üretilmiş) ve fakat bu
tarih ile (c)'lenmemiş bir fikri eserin son hali (c)'lenmemiş yani kamuya mal
edilmiş oluyor. Bu, yine bilebildiğim kadarı ile, ABD'deki hukuki durum.

Türkiye mevzuatına uymak akla yatkın gelmekle birlikte küresel camia ile
paylaştığımız bu ürünlerin ABD hukukuna da uygun olmasında zarar yok, aksine
büyük yarar olabilir zaman içerisinde.

Akın'dan Türkiye hukuku ile ilgili açıklayıcı bilgi rica etsek...

ET