[Gelistirici] Bootstrap

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
7 Şub 2008 Per 23:28:56 EET

Selamlar;

Gürer, ben, Onur ve Barış (aka Derin Pardus) akşam toplanıp bu konuda ne yapabileceğimiz konuştuk. Benim projeler deposunda gcc-psp paketi için yaptığım, ismail'in de bootstrap hack'i diye nitelendirdiği şeyi, yani

[...]
def setup():
    unset()

    shelltools.makedirs("%s/build-psp" % get.workDIR())
    shelltools.cd("%s/build-psp/" % get.workDIR())

    if get.ENV("BOOTSTRAP") is None:
        shelltools.system("%s/%s/configure --prefix=/opt/psp --target=psp --enable-languages=\"c,c++\" --with-newlib --enable-cxx-flags=\"-G0\"" % (get.workDIR(), WorkDir))
    else:
       shelltools.system("%s/%s/configure --prefix=/opt/psp --target=psp --enable-languages=\"c\" --with-newlib --without-headers --disable-libssp" % (get.workDIR(), WorkDir))

def build():
    unset()

    shelltools.cd("%s/build-psp/" % get.workDIR())

    if get.ENV("BOOTSTRAP") is None:
        autotools.make("CFLAGS_FOR_TARGET=\"-G0\"")
    else:
       autotools.make()
[...]

ENV ile değil PiSi parametresi ile yapmanın daha hoş olduğunda hem fikir olduk gibi. Şöyleki, örneğin python paketi için

python-tk paketini üretmek bootstrap sırasında "politically correct" olmak açısından mümkün değil, PiSi bootstrap yaptığını anlasın ve buna göre pakete tavrını alsın en uygun çözüm gibi duruyor (yani mesela pisi.conf'a bootstrap=true yazınca, python-tk paketini üretmesin, --with-x parametresini pakete geçirmesin).

İlk başta kirli bir çözüm olarak görünse de bir nefes alıp, arkanıza yaslanıp birkaç dakika bakınca bu şekilde _kirlenecek_ epi/topu 10-15 paket olduğunu ve bunun olmasının bu işlerin otomatik olabilir hale gelmesini sağladığını ve bunun mesela her gece bootstrap et gibi betikler falan yazıp, bu işin insansız yapılır hale gelmesi sebebi ile sürecin düzgünleşeceğini gösterdiğini görebileceğini umuyorum :)

Yorum, görüş, öneri?

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>