[Gelistirici] Copyright satırları

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
7 Şub 2008 Per 19:48:16 EET

7 Şubat 2008 Perşembe 18:09:16 tarihinde Gürer Özen şunları yazmıştı:

> Abi bana kalırsa toptan atalım.
>
> 1) Zaten özel olarak copyright belirtmek gerekli değil olması lazım yasaya
> göre.
> 2) Yav üç satırlık şey actions.py, ne copyrightı şusu busu, deponun rootuna
> bi buradaki herşey gpl dir canlar yazısı koyalım bitsin bu iş
> 3) Sonra da bütün avukatları yok edelim, dünya daha iyi bi yer olsun :D

İsmail'in önerisi uygulanamaz:

Amatör olarak hukukla ilgilenen bir kişi olarak yazılımın lisansı ile telif
haklarının pek farklı şeyler olduğunu, farklı mevzuat (yasa, yönetmelik vb)
ile düzenlendiğini söyleyebilirim. Yazılanların GPL olması ile (c) ibaresi
birbiri ile tümüyle ilgisiz ve ayrı ayrı ele alınması gereken şeylerdir.

Eğer (c) yok ise bildiğim kadarı ile bu ürün kamuya aittir (public), ki bu
özgür yazılım olamktan farklı birşeydir. Proje başlangıcında yazılımlaırn GPL
lisanslanması ile ilgili bir TÜBİTAK UEKE onayı almıştık. Telif, doğal
olarak, TÜBİTAK yasası ve diğer ilgili mevzuat gereği, TÜBİTAK UEKAE'ye
aitti. Şimdi bu satırları kaldırmak çok çok çok yanlış birşey olacaktır. Bir
nevi "Şu anda suç işliyorsunuz!" :-P

Bildiğim kadarı ile (c) ibaresinde yıl(lar)ın belirtilmesi de gerekli, eserin
ve dolayısı ile telif hakkının bir nevi tescili (Akın, bunu hukuki anlamda
kullanmıyorum, kızma :-) açısından. Yalnızca ilk oluşturulduğu andaki yılı
girmek ya da hiç yıl girmemek telif açısından önemli sorunlara gebe
kılacaktır ortalığı.

Avukatlar hakkında ben de pek iyi düşünmüyorum, onlar sayesinde hukukçu
olacağım yakında ;-)

Kolay ve "kirli" çözümünüzü bozduğum için kusura bakmayın. (c)'ye devam,
yıllara devam, aynen devam!

ET