[Gelistirici] Katkıcılar için mail hesabı ve alan?

Murat Senel muratasenel at gmail.com
4 Şub 2008 Pzt 22:00:53 EET

Monday 04 February 2008 21:32:40 tarihinde Erkan Tekman şunları yazmıştı:
> Gerek bu ve gerekse diğer önerilen pardus çağrışımlı alanadları yeni marka
> politikasının devreye girmesi ile sıkıntılı hale gelecektir. Ayrıca
> pardus.org.tr dışındaki "pardus"lu adreslerin herhangi birinin bir
> diğerinden farkı olmadığını da düşünüyorum, marka bilinirliği açısından.
> Yarın öbürgün bir upstream "sizin bir geliştiriciniz bize pardus-hede
> adresinden e-posta attı" derse söyleyeceğimiz şey "bu adresle bir ilişkimiz
> yok" olacaktır. Yani bu adresler ile orijinal sorun çözülmeyecektir.

Bu bence çok doğru bir yaklaşım değil. Nihayetinde, kimse bu mail adreslerini
farklı amaçlarda kullanmayacak. Ama, "insanoğlu, çiğ süt emmiş" misali bir
durum da her zaman söz konusu. Bu noktada, herhangi bir art niyetli yaklaşım
Pardus'a zarar verebilir mi? Bence veremez. Sonuçta, söz konusu kişiler,
bizler, çekirdek ekipten değiliz ve UEKAE çalışanları da değiliz. Yani, ne
hukuki açıdan ne de başka bir açıdan, pardus uzantılı mail adresinden atılan
bir ileti ile kimse ne Pardus'u lekeleyebilir ne de hukuki açıdan bir
probleme sebebiyet verebilir.

> Bu nedenle ilk aşamada developer.pardus.org.tr isimli bir makinede yalnızca
> pardus ilintili geliştirme işleri için yer açmak, e-posta adresi konusunu
> da rafa kaldırmak en mantıklısı görünüyor.

Makine en kolay iş gibi gözüküyor bence. Onda sorun olacağını sanmıyorum. Hoş,
mail konusunda da saçma sapan diretecek değilim aslında. Ama, üzerinde
konuşulması gerekiyor bence.

> Bir kez daha bu yazdığımızın kişisel görüşüm olduğunu ve nihai kararı
> çekirdek ekibin vereceğini belirtmek isterim.

Sabırsızlıkla bekliyorum kararınızı. Olumsuz olsa bile, kimse Sezen
Aksun'un "Bir pardus uzantılı mail adresim bile yok, anlıyor musun"
havasından çalacağını zannetmiyorum :) Ama, en azından bir karar çıksın
artık :)

Kolay gelsin

> ET

Murat

--
There's no fun in having nothing to do; the fun is having lots to do and not
doing them! -- Francis Herbert --