[Gelistirici] pardus'un kurulum hızının arttırılması

Huseyin Akcan huseyinakcan at gmail.com
2 Şub 2008 Cmt 20:59:15 EET

Anlayamadığım bir sebepten, hiçbir şekilde dışarıdan tam kurulum sırasına
ulaşamadım. Bu yüzden sırayı kurulum esnasında almam gerekti.
sun-jre, kdebase ve openoffice paketlerini ise normal kurulum sırasını
bozarak diskin en dış kısmına yazdım. Bunun sebebi bu paketlerin boyları
en büyük paketler olması ve dış kısımdan daha hızlı okunabilmeleri.
Denemek isteyen için ekte mkisofs için kullandığım sıralama dosyasını
yolluyorum.

CD içindeki repo paketlerini alfabetik ve kuruluş sırasına göre yazmanın
farkları ise şöyle:

 Kurulumun ilk %0-%100 ekranı için konuşursak,
 benim makinamda alfabetik yazılmış  ISO ile 20 dakika,
 sıralı yazılmış ISO ile 18 dakika sürdü. Kurulumda sıralı
 yazılmış ISO kullanırken de CDROM dan gelen ileri geri
 atlama sesi önemli ölçüde azaldı.

Paket sıralarını benim aldığım şekilde almak çok uğraştırıcı, eğer kolay bir
yolu bulunursa topolojik sıraya göre yazmak işimize yarayabilir. En azından
biraz hızlandırmak ve CDROM'u rahatlatmaktan gayrı herhangi bir zararı yok :)

hüseyin