[Gelistirici] r57490 - in playground/ozan/mudur: . bin

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
28 Ara 2008 Paz 13:45:31 EET

Gürer Özen wrote:

> udev için ilk başta her işlemin ilgili device'ı beklemesini düşünmüştüm.
> Mesela setClock için normalde /dev/rtc yeterli. Fakat bu ilgili device
> listelerini çıkarıp maintain etmek zor bir iş. Üstelik mesela disklerle
> ilgili olanları dinamik olarak bulmak gerekiyor.
>
> müdür experimental olarak ilk çıktığında kabaca buna benzer işliyordu. udev
> ilk başta çalışıp arkada paralel olarak device'ları oluşturuyordu. Servisleri
> başlatmadan hemen önce de settle ile işini tamamen bitirmesini bekliyorduk.
> İçerde de mesela mount için fstab'da yazan deviceların oluşması bekleniyordu.
> [...]
udev'de bir de şöyle bir sorun var, kendisi başlatıldığında
rule-generator'lar dinamik kural üretiyorlar ancak dosya sistemi henüz
salt-okunur bağlı olduğundan bu kurallar /etc/udev/rules.d altına
yazılamıyorlar..
udev çok hassas bir şey ve kural tabanlı işlediğinden kurallardan
birinin titremesi bile bu süreyi etkileyebiliyor, örneğin depodaki ptsp*
paketleri yüklenirse açılışta bir kaç dakika bekliyorsunuz :)

Bazı kurallarımız bir çok kere gereksiz ve yanlış parametrelerle
modprobe çağırıyorlar hepsi hata döndürüyor, bunlara bakılıp temiz bir
udev paketi üretmek gerekli diye düşünüyorum..

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>