[Gelistirici] r57490 - in playground/ozan/mudur: . bin

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
28 Ara 2008 Paz 00:53:29 EET

Pazar 28 Aralık 2008 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:

>  Bunu 2007 de yapmıştık, hiç hoş değildi, extra kernel parametreleri,
> kullanıcıların sisteminin açılıyor olduğunu fark etmemeleri vs.
> tatsızdı. Bence bunu yapmayalım.

Önce bir düzeltme yapayım. Fedora console=tty2 kullanmıyormuş. Açılıştaki
mesajlar olduğu gibi /var/log/boot.log dosyasında saklanıyor. Biz de benzer
bir şey yapabiliriz.

>  KMS nin adam olması için daha çok zaman var diye biliyorum, son
> baktığımızda bir sürü sistemde çalışmamıştı. Şu anda ne durumda biliyor
> musun ?

Bir ara playground'umdaki kernel-next ile çalışıyordu. Son yaptığım
değişikliklerle kırılmış. Şu an çalıştığı çok az sistem var. Ancak 2009 çıkana
kadar Intel ve ATI kartlarda kullanılabileceğini düşünüyorum. Intel, 2009'un
ilk çeyreği için planladığı sürümde bunu öntanımlı bile yapabilir.

>  Bende normal depo paketleriyle de X in gelmesi uzun sürüyor. Orada
> fazlaca vakit kaybediyoruz, incelemek lazım niye uzun sürdüğünü.
> Headstart kullanmamıza rağmen müdür bitmeden X görüntüsü geldiğini
> görmedim hiç. Birşeyleri atlıyor olabiliriz.

X'den önce hal servisi açılıyor. O da bekletiyor olabilir. Şu an sistemimdeki
2.6.28-rc9, xorg-server 1.6, intel 2.6 sürücüsü (GEM, UXA, DRI2 de açık) ve
KDE 4 ile gelen kdm'yi kullanıyorum ve gayet hızlı açılıyor. 2008 kurulu temiz
bir sistemde tekrarlamaya çalışacağım.

Bu arada KDE4 ile gelen kdm'yi kullananlar head_start'ı "kdebase4_workspace"
olarak değiştirmeyi unutmasınlar.