[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Mete Alpaslan alpaslanmete at gmail.com
24 Ara 2008 Çar 14:02:23 EET

2008/12/24 Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>

> Merhaba,

> OK ama bizim sistemde calismiyor gibi gorunuyor  :)
>
> Bu arada belki bendeki lvm2 paketini upgrade etmek lazimdir, yeni versiyonu
> var mi bir yerlerde?

İşbaranın playgroundunda yeni sürüm var ama orada lvm2 içinden çıkan
device_mapper ayrı paket paket olarak değil bu durum zaten device_mapper
yüklü gelen sistemde kütüphaneler doğru linklenmiyor ve lvm2 paketi
çalışmıyor....

bu arada [1] linkte geçen thread de postinstall da autoload  ilgili modulu
eklenmesi ve hacim grupları aktive etmek için de servis betiği yazılması
söylenmiş initramfs teki sorunumuzu tam çözer mi emin değilim?

Dağıtımlarının çoğu çözümü gereken paketlere initramfs(initrd) ve boot için
script koymuşlar.[2] ve [3]

Ektede Debian Sid de lvm paketinde lvm2 desteğiyle initramfs yaratmak için
ve sistem açılışında kullanılan scriptler var... Önerim bizde dışarıdan
modul yükleyebilmek için initramfs tetikleyebileceğimiz betikler yaratmak
ama bu iş sistemin gelini etkilediği için tecrübeli geliştiricilerimizin
fikirleri bekliyorum?

Mete Alpaslan

[1]
http://liste.uludag.org.tr/pipermail/paketler/Week-of-Mon-20070604/000667.html