[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
23 Ara 2008 Sal 01:23:14 EET

Merhaba,

2008/12/23 Mete Alpaslan <alpaslanmete at gmail.com>

> Esasen /etc/fstab okunmadan once volume group'larin initialize edilmis
> olmasi gerekiyor. Initramfs'de bunu init ediyoruz, ama normal init'e gecip
> sanirim /dev tekrar populate edilirken logical volume'ler gidiyor sanirim.
> Belki mudur acilis esnasinda fstab okunmadan once kernel parametrelerinde
> lvm varsa tutup bu lvm'yi (vgmknodes) da trigger etmeli ki /dev/mapper/
> altinda gerekli dosyalar olussun.
>

> Emre Bey acaba ekteki lvm2 kuralını dener misiniz?  Bahsettiğiniz sorunu
> çözmesi gerekiyor?

Verdiginiz kurali /etc/udev/rules.d/64-lvm2.rules  olarak attim, sistemi
bastan baslattim, actigimda ne yazik ki /dev/mapper altinda ilgili dizinler
gorunmuyor.

> Bir sonraki reboot'umda bir kontrol edeyim initramfs'de naapiyoruz hangi
> device'lar cikiyor ortaya :)
>
> Sonucu bizimle de paylaşırsanız çok iyi olur? :)

initramfs icindeyken ben vgmknodes calitirdigimdan (init script icinde),
/dev/mapper yerine geliyor. Sistem root=  girdisini ve bu cihazlari
kullanarak root'u mount ediyor ve devam ediyor. Sistem acildiginda ise
sadece sunlar gozukuyor:

emre at voyager ~ $ ls /dev/dm-
dm-0  dm-1  dm-2  dm-3

Ancak /dev/mapper diye bir dizin yok. Ben vgmknodes calistirirsam hepsi
geliyor yerli yerine.

---
Emre