[Gelistirici] BootPerformance

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
22 Ara 2008 Pzt 20:38:19 EET

On 22 Dec 2008 Mon 20:26:54 Emre Erenoglu wrote:
> 1) Pardus'ta boot zamanini olcen bir sistemimiz var mi? Yani ornegin logon
> ekranina gelene kadar olan surede, hangi islem ne kadar sure tutmus bunu
> gorebiliyor muyuz? Bunu bilirsek en uzun sure tutanlardan baslayarak
> saldirilabilir.

Böyle bir şey yok diye biliyorum. Müdür'ün 3 durumu için (sysinit, boot,
default) bir log mevcut. /var/log/mudur.log içerisinde ikamet ediyor
kendileri. Ancak her işlemin (disklerin bağlanması, modüllerin yüklenmesi
vs.) logu tutulmuyor ki bu da ayrıntılı olarak nerede ne kadar zaman geçmiş
görmemizi sağlamıyor. Ozan'ın dediği gibi bootchart kullanılabilir?

> Bunun disinda, attigimiz tasin (harcanan zamanin), urkuttugumuz kusa
> degmemesi durumuna dikkat etmek lazim. Belki Ubuntu'nun yazdiklarindan
> ve/veya yukarda yazdiklarimdan bazisini yaparak zamani %50 azaltirken,
> digerlerini yapmak 2 kat daha fazla emek isteyip ancak 10% iyilesme
> sagliyor olabilir.

Bunu hatırlattığın iyi oldu. Gerçekten de nelerin öncelikli oluğunu düşünüp,
harcanan emeğin buna değeceğini düşünerek hareket etmek çok iyi olurdu.