[Gelistirici] Geçici DNS modeli

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
22 Ara 2008 Pzt 15:58:42 EET

Merhaba,

2008/12/22 Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr>

> router'in
> gerekli
>
> Asıl amaç caching değil paralel query. Modemin yada modemin sorduğu
> telekomun
> falan dns'i cevap vermemeye (ki pek yaygın bir durum) başladığında nette
> gezinmeye devam edebiliyoruz bu sayede.

> Bu arada, DHCP den DNS adresi gelmesi şart olmadığı gibi, gelen sunucunun

hızlı ve düzgün bir sunucu olacağının bir garantisi yok.

Esasen OK, hatta madem dnsmasq yapilack caching de yapilmali, ancak DHCP'nin
calismamasi, yanlis query vermesi ve/veya DNS'in down olmasi Pardus'u
ilgilendirmemeli. Cikacak her sorun icin cozum uretmeye calismak cok
mantikli olmayabilir. Pardus'ta yapilmasi gereken RFC'ler veya genel
mekanizma ne diyorsa o.

> Şu anki Parduslarda kullanıcı bunu elle ayarlayabiliyor, ama herkesin bu
> kavramları bilmesi yada ayarlamakla uğraşmasına gerek yok. Ayrıca yanlış
> ayarlanırsa gezinmeye engel olabiliyor. Bilgisayar madem kendi başına en
> hızlı ve doğru cevap alacağı sunucuyu bulabilir, bizi uğraştırmasın.

Default olarak DHCP'den almasinda bir sorun olmasin yeter benim icin.

OK, anlasilan dnsmasq'in faydalari cok, uygun bir model bulunursa bunu
"embed" edebilsek sisteme cok guzel olur baska dagitimlara da ornek
olabilir.  (Windows'da da bir caching DNS Client mekanizmasi var).

Caching yapilacaksa, cache'i manuel olarak flush etmenin de bir metodu
olmali, aksi takdirde kullanicilar bu cache'den dolayi da sorun
yasayabilirler. Bu sebeptendir ki windows'da da ornegin "ipconfig /flushdns"
gibi bir komut var.

--
Emre