[Gelistirici] Network Manager'ın ağ bağlantısı kurarken hangi ortamdasınız sorusunu sorması.

Furkan Duman coderlord at gmail.com
18 Ara 2008 Per 13:16:16 EET

1. Ağ bağlantısının kopmasının NM'de algılanması sorununu nasıl
çözmeliyiz? Ben NM içinde interface'leri belirli aralıklarla polling
ile tarayarak bağlantı kopma durumuna bakalım ve interface i belirli
bir süre sonra down yapalım diyorum. Daha sonra belirlenen bir
aralıkta yeniden kontrol ederek up durumuna getiririz. Bu kısım NM
tarafından mı halledilmeli yoksa Comar mı halletmeli? Merkezi olması
ve bir araca bağlı olmaması için Comar mantıklı seçenek gibi duruyor.
Ancak bu sefer de bir interface bağlı olduğu müddetçe bir Comar Job'ın
link state'i sürekli arka planda kalarak kontrol etmesi gerekli.

2. NM'in ve link.py ın bence hatalı bir davranışı var. NM'de profili
seçili hale getirdiğimizde, bu profil kullanılacak diyoruz ancak
interface i de up yapıyoruz.
Connect/Disconnect bence modelde ayrılmalı. Profilin seçili hale
gelmesi aynı zamanda Connect olmasına neden olmamalı. Bu ikisi
birbirinden ayrı davranışlar olmalı. profil'in seçilmesi (servislerde
olduğu gibi) sistemin açılışta bu profilden başlaması anlamına
gelmeli. (Profil seçildiğinde otomatik up yapabiliriz, bunu
kastetmiyorum) Ancak ben profil seçili ve up durumdayken de, profil
seçimini değiştirmeden disconnect/reconnect yapabilmeliyim.

--
Furkan Duman