[Gelistirici] Kernel 2.6.28

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Ara 2008 Çar 21:58:10 EET

On Wed, 17 Dec 2008 21:14:56 +0200
Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> wrote:

> Kernel paketlerini içerecek bir system.kernel açalım. Pisi upgrade
> sırasında bu bileşende kurulu olmayan kernel paketlerini kurmasın ama
> kurulu olanları en son sürüme çeksin?

 Daha dün bir kahve molası sohbetinde aynısını dedim :)

 Bu yöntemin getirebileceği sorun kernel paketlerinin ve ona bağlı olan
paketlerin bağımlılık yapısı. Bir userspace araç kernel modülüne
bağımlı yazıldığında "hangi kernelin hangi modülü" durumu oluyor.
Örneğin kernel modul paketi X in adı RT kernelde ne olacak ? Şu anda
aklıma örnek olarak lirc geliyor. Lirc içinden hem kernel modülü hem de
userspace kitaplık geliyor, bu kitaplık da KDE nin bağımlılığı.
Paketi bölsek bile userspace araçlar kernel modülüne bağımlı
olmalı. Başka aklınıza gelen örnek var mı ?

 Kernel modülleri ve kernel ler aynı depoda olacaksa, kernel modül
paketlerinin isimlerini farklı yapmamız gerekiyor. Bir yöntem, pspec
içinde bu paketler için Provides ın altına

 kernel.module = lirc

 gibi bir şey eklemek ve pisinin system.kernel i buna göre takip
etmesi ama belki daha iyi bir yol bulabiliriz.