[Gelistirici] Test süreçleri - Otomasyon ve Ölçüm

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
15 Ara 2008 Pzt 16:25:02 EET

On Monday 15 December 2008 16:16:55 Furkan Duman wrote:
> 14 Aralık 2008 Pazar 22:03 tarihinde Serbulent UNSAL

> Merhaba,
>
> Her pakete test betikleri leri eklesek nasıl olur? Yanılmıyorsam
> Debian yapıyor bunu. Bir test framework ortaya koyulur (veya hazırda
> vardır bilemiyorum). Paketin testini paketçisi yazar. Çok temel
> işlevlerin testi yapılabilir bu yöntemle sanki. GUI uygulamalarında
> nasıl yapılır bilemiyorum ama en azından konsol uygulamaları tarafı
> için yapılabilir geliyor. Dağıtımın büyük çoğunluğunu ve temel
> taşlarını da konsol uygulamaları oluşturuyor. GUI tarafında da
> [...]

Kesinlikle katılıyorum. Önerdiğim çözüm hemen hemen bu yapıyı temel alıyor
zaten.  Tek bir farkla, betikler paketin içinden çıkmak yerine merkezi bir
test kontrol uygulması tarafından indiriliyor ve her bir testçinin
bilgisayarında çalıştırıldıktan sonra rapor üretiyor.

Merkezi yapının faydası ise hem test betikleri yazmak için bir taban
oluşturuyor hem de sonuçta toplanan verilerin hızla işlenebilir bir düzende
olmasını sağlıyor.

Uzun vadedeki düşüncem test-manager tarafından çalıştırılacak betiklerin
paketçiler/geliştiriciler tarafından yazılabilmesi ilk postada da söylediğim
gibi.

--
İyi Çalışmalar,

Serbülent