[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Furkan Duman coderlord at gmail.com
15 Ara 2008 Pzt 16:00:01 EET

Merhaba,

Her pakete test betikleri leri eklesek nasıl olur? Yanılmıyorsam
Debian yapıyor bunu. Bir test framework ortaya koyulur (veya hazırda
vardır bilemiyorum). Paketin testini paketçisi yazar. Çok temel
işlevlerin testi yapılabilir bu yöntemle sanki. GUI uygulamalarında
nasıl yapılır bilemiyorum ama en azından konsol uygulamaları tarafı
için yapılabilir geliyor. Dağıtımın büyük çoğunluğunu ve temel
taşlarını da konsol uygulamaları oluşturuyor. GUI tarafında da
uygulama çalıştırılıp stack overflow vs. alıyor mu kontrol edilebilir
belki.

Misal firebird sunucuyu test edeceğim, test betiğinde::

Sunucu servisi başlatılır.
Geri dönen hata var mı / servis başlamış mı bakılır.
Firebird araçları ile bir sorgu çalıştırılır.
Sorgu sonucu kontrol edilir.
Çomar bacağı varsa, çomar metodları test edilir.
Servis durdurulur, durdurulmuş mu kontrol edilir.

Bu sayede çok hızlı bir şekilde temel özelliklerin / uygulamanın
kırılıp kırılmadığı kontrol edilebilir. Depoya almadan önce bu testler
çalıştırılabilir. Testleri paketçisi yazacağından ve uygulamayı en iyi
bilenin paketçisi olduğunu düşünerek, test ekibinin iş yükü
azaltılabilir.

Kolay gelsin.

--
Furkan Duman