[Gelistirici] Test süreçleri - Otomasyon ve Ölçüm

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
15 Ara 2008 Pzt 09:27:04 EET

On Sunday 14 December 2008 22:29:37 Erkan Tekman wrote:
> 14 Aralık 2008 Pazar 22:03:25 tarihinde Serbulent UNSAL şunları yazmıştı:

> NACK
>
> Şimdilik böyle bir planımız yok. Ayrıca tarifi yapılan yazılımın 4 hafta
> gibi bir zamanda, hele de yazılım geliştiricilerimizden olmayan bir
> arkadaşımız tarafından ortaya çıkarılabileceğine ihtimal vermiyorum.

Uygulamanın faydası ve getirileri konusundaki fikrimi saklı tutmakla beraber
süre ile ilgili söylediklerimi geri alayım böyle düşünüyorsanız.

> [...]
> kullanıcıların deneyimlerini aktardıkları resmi olmayan, yapısal olması
> gerekmeyen bir alan, Özgürlükİçin'de önümüzdeki aylarda hayata geçecek.
> İkincisi de resmi olan, sistemli testleri kapsayan bir "Pardus Donanım
> Ortağı" logo programı, ki bunun planlanan şekliyle hayata geçmesi bizden
> çok sektör talebine bağlı, benim tahminim 2009 yılı içerisinde ilk
> emarelerinin ortaya çıkacağıdır.
>
> Eğer bunlar dışında bir veritabanından bahsediliyor ise gereğine ikna etmek
> gerekli ahaliyi. Eğer bunlardan biri ise o işlerin sorumlularına bırakalım

Hayır her ikiside değildi bahsettiğim. Söylediğim uygulama geliştiricilerin
her hangi bir anda X donanımına ihtiyaç duyması halinde
peketlerini/uygulamalarını test etmek için bunun test ekibimizin elinde
bulunup bulunmadığını kontrol edebilecekleri bir veritabanı.

Böyle bir uygulamanın geliştiriciler ve test ekibi arasındaki bağlantıyı
kuvvetlendireceğini ve test ekibinin faydasını arttıracağını düşünüyorum.

--
İyi Çalışmalar,

Serbülent