[Gelistirici] Kernel 2.6.28

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
13 Ara 2008 Cmt 20:43:10 EET

Selam,

Playground'umda 2.6.28 üzerinden götürmeye çalıştığım bir kernel-next
paketi var. Bu paket 2009 çıktığında, kernel paketinin yerini alacak.

Mevcut kernel'i, kernel-next'e dönüştürürken karşılaştığım bazı
sorunları aktarıp, varsa fikirlerinizi bekliyorum:

- Novell'in sitesinde Apparmor'un 2.6.28 yamaları mevcut ve düzgünce
uygulanıyor ancak örneğin nfs4 koduyla ilgili "muhtemelen" değişmiş bir
API hadisesinden dolayı derlemeyi patlatıyor. Bu vesileyle apparmor'u da
sormak istiyorum, okuduğum kadarıyla Novell apparmor'u geliştiren
tayfayı azat etmiş 2007'de. Bu yamalar tam olarak ne yapıyor, apparmor
desteği mi getiriyor yoksa transparan bir şekilde bir güvenlik
politikası zinciri uygulanıyor mu hali hazırda, 2009'da ihtiyacımız var
mı, vs.vs.

- Yine Mactel denilen bir Macintosh&Intel projesi var, 2.6.25'te kalmış
yamalar, ubuntu, suse ve fedora'da bu yamalar yok, adamların SVN'si 4 ay
önce commit görmüş, listeler ölmüş. Fikri olan?

- UnionFS yaması uygulanıyor ancak derleme esnasında patlıyor. Bu yamayı
atmayı ve yerine Aufs(Another unionfs) desteği getirmeyi öneriyorum zira
unionfs.org'da "Why to use AuFS instead of unionfs" başlıklı bir
kullanıcı e-postası dışında hiçbirşey yok :)

Şimdilik bu kadar, iyi akşamlar

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>