[Gelistirici] [Uludag-commits] r20803 - in trunk/staj-projeleri/paket-arama: . search/pathsearch search/templates src

Ahmet Emre Aladağ emre at emrealadag.com
11 Ara 2008 Per 13:27:37 EET

2008/12/11 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>

> Yok boyle bisi. Hash degil bu SQL sunucusu, elindeki de SQL sunucular
> icin oyuncak sayilacak miktarda bir veri :)

Aslında dediğin doğru, her depo için ~500,000 satır, ileride 6 depo olsa
aynı anda, 3 Milyon satırı halletmesi lazım. İlk denemelerimizi sqlite3 ile
yaptığımızda dakikalar süren beklemelerle karşılaşınca olaya biraz
paranoyakça yaklaştım sanırım :D

Hatta biraz ileri gidip sonuçları paketlerine göre kategorilere ayırdım. Bir
dosya arandığı zaman paketlere göre grupluyor sonuçları, pakete tıklayınca
sonucu görüyorsunuz. Gökçen geçen gün "Neden gruplamayı ön tanımlı açık
yaptın? İnsanın gözü pisi sf çıktısı gibi dosyaları alt alta arıyor." gibi
bir yorumda bulunmuştu. Madem konu buradan açıldı bunu da sorayım, ne
dersiniz? Tüm dosyaları alt alta mı sıralasın, yoksa paketlere göre
gruplasın mı? Öntanımlısı hangisi olsun?

http://packages.pardus.org.tr/search
test yazarak aratın, bir de Paketleri Grupla'yı kapatarak deneyin :)

(Yayındaki eski sürüm) Yeni sürümde LIMIT 100; gibi bir ifadeyle sonuçları
sınırlandırıyorum, ileride ise pagination/caching ile daha da rahatlaması
bekleniyor.