[Gelistirici] İsmail.py de iyileştirme.

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
11 Ara 2008 Per 00:51:20 EET

Merhaba;

Thursday 11 December 2008 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  Dağıtım deposu olarak baktığımızda bir paketin kendine bağımlı
> olmaması gerekiyor, kabaca kendine bağımlı olan paketlerin derlenmesine
> bootstrap deniyor.

Sadece system.base ve system.devel kurulu bir sistemde tüm paketlerin derlenip
kurulabilmesi gerekiyor teorik olarak, aksi durumda olası bir toolchain
değişikliğinde depo yeniden derlenemez, tavuk yumurta sorunumuz olur -
sıfırıncı dereceden bir çember bağımlılık aslında bu durum.

System.base / system.devel'de ise bu durumu aşmak için iki aşamalı bir
bootstrap kullanıyoruz, sadece bu bileşenlere özel olarak.

> Bu tarz bağımlılığı olan bazı paketlerde paketi
> kendi içinde iki kere derleyerek bootstrap yapılabiliyor. Bu pakette de
> benzer bir yaklaşım kullanılamaz mı ?

Bu tip bootstrap'e ihtiyaç duyan yazılımlarda derleme sistemin bootstrap için
özel bir parametresi de olabiliyor - clisp veya ecl ile derlemek için  bu tip
bir parametre vs kullanmak gerekiyor olabilir mi ?

Bu sorunla sanki bir proglamlama dilinin paketinde karşılaşmıştık, paket de
Fatih'indi diye hatırlıyorum - Fatih, uydurdum mu ?
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]