[Gelistirici] Bakıcısız paketler (1)

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Ara 2008 Çar 01:04:48 EET

On Mon, 08 Dec 2008 18:31:03 +0200
Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> wrote:

> İkon sorunları biraz gıcık gerçekten. Pakette bir yama var ve gnome
> ikon isimlerini kde karşılıklarına değiştiriyor ona baktın mı? Bu
> xfce, kde, gtk uygulamalarının arasındaki ikon sorunları aklımda
> ancak uğraşmaya hiç vaktim olmadı, eğer çözebilirsen ne ala. Bir not
> daha, geçen Gökçen'in bilgisayarındaki KDE4 masaüstünde
> pavucontrol'un ikonları eksiksiz görünüyordu, artık bir şey mi
> yapmıştı yoksa düzelmiş mi KDE4'te bilemiyorum.

 Ortada doğru dürüst bir ikon spec olmadığı için bütün masaüstü
ortamları / pencere yöneticileri  kendi kafalarına göre bir ikon
isimlendirme yöntemi kullandı bugüne kadar. Bazıları birbirlerinin
forku / esintisi olduğu için birbirleri ile benzerlik gösteriyordu ve
birşeyler ortak olmaya başladı ama oturmamıştı. Sonunda freedesktop
altında önce tango ikon setinin gelişmesi ile böyle bir spec oluşturmaya
çalıştılar, tango yu şablon alıp ortaya bir spec [1] çıktı.

 Bu ikon spec ine tango ikon teması ve GNOME temelli yapısı
sayesinde önce GNOME (ve haliyle gtk/gnome programları, hatta
kitaplıkları) uymaya başladı. GTK içerisindeki bazı fonksiyonlar,
örneğin ses seviyesi widget ı, içerisinde hardcoded volume ikonunun
adını yazdığı için hemen her gtk programında bu sorun oluyor
(gnome-mplayer da da var mesela). KDE de 3.x serisinde bu tarz bir
değişikliğe gitmemek için bu ikon sistemine adapte olmadı. KDE 4
sürümü ile oxygen ikon seti ile bu ikon spec ine uygun bir hale geldi .

 Bu sorunun 2008 için çözümü  mevcut ikon setinde GTK daki ilgili
ikonlara symlink koyarak (benim aklıma daha çok yatıyor bu) ya da GTK
kabilesini yamalayıp bizim ikonları kullanmasını sağlayarak
yapılabilir. 2009 için yeni spec in öntanımlı olması ve buna uymayan
programları yamalamak bence daha doğru bir yaklaşım olur.

> Unutmadan, paket bende ya da X'te diye, paketle bir tek ben
> ilgileneceğim diye bir şey yok, playgroundunuza alıp, kurcalayıp
> sonra buraya ya da bana mail atarsanız, devel'e merge ederiz tekrar,
> vs.vs.

 Aynen öyle, bir paketin sahibi olması demek orası dokunulmaz alan
demek değil, ellbete artık paketlerin sahipleri daha netleşmeye
başlamışken kafamıza göre güncelleme yapmaktan kaçınmamız lazım
ama paketin sorumlusu ile iletişime geçip hata düzeltme / iyileştirme
yapma vs. den çekinmeyiniz.

[1] http://standards.freedesktop.org/icon-naming-spec/