[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
6 Ara 2008 Cmt 18:38:40 EET

On 04 Dec 2008 Thu 20:11:17 Gürer Özen wrote:
> Mesela bu önemli bir tartışma ama 3-4 kişiden başka yorum gelmiyor. Bir ara
> yapılan geliştirici toplantılarının artık lafı bile edilmiyor. Review
> süreci zorlamayla 1-2 kişiden 3-4 kişiye çıkabildi. Gezegen/Planet
> uyukluyor.

Bunda, kendi adıma konuşayım, artık insanların eskisi kadar zaman bulamayıp
geliştirici listesini takip edemeklerinin rolü olduğunu düşünüyorum. Ya da
bir adım daha öteye götürürsek, insanlar fikirleri okuyor ancak "buna benim
bilgim yetmez, yararlı olamam" diye düşünerek cevap vermekten
çekiniyorlar; "core" ekip bu sorunu çözebilir ve bir şeyler yapılır diyerek
topu başkalarına atıyorlar..

Bu konuya en azından şimdilik fazla takılmamamız gerektiğini
düşünüyorum, "3-5" geliştirici fikirlerini sunuyor diyoruz da, ofiste çalışan
15'den fazla kişi var ve bu kişilerin sadece birkaçı fikirlerini sunmuş. İşin
bu tarafından bakınca da ortada ciddi anlamda bir fikir alışverişi sıkıntısı
olduğunu görüyorum, belki yanılılıyorumdur.

(...)

İtiraf etmeliyim ki uzayıp giden thread'ler ve uzunca yazıları okumam rağmen
depo işleyişi konusunda ortaya konan fikirleri ve düşünceleri tam anlamıyla
sindirip anlayabilmiş değilim. Ancak ortada bir zaman sıkıntısı ve işleri
otomatikleştirme konusunda yetersizlik görüyorum.

Bu konuda küçük şeyleri otomatikleştirmeye başlarsak zaman kazabileceğimizi ve
daha kaliteli işler yapabileceğimizi düşünüyorum. En basitinden hiç de iyiye
gittiğini düşünmediğimiz review sürecini ele alalım;

E-posta listesini kullanmak ve 5 gün önce araya karışmış ve review edilmemiş
paketi bulmaya uğraşmak yerine bunun için tamamen otomatik bir web arayüzü
geliştirilebilir Django ile.

* Review/ dizinine paket konduğunda bir svn-hook web servisine yeni review
ekler.
* Bu RSS/Mail ya da farklı bir yol ile geliştiricilere sunulur
* İlgilenen geliştirici o paketin eksikleri konusunda yorum yapar ve bu yorum
paketçiye mail olarak gider
* Eksikleri giderilip 2 OK aldıktan, ya da review sayfasından sorumlu
geliştirici OK verdikten (burada izlenecek yol tartışılabilir) sonra
servisimiz bu paketi depoya taşır.
* Bu noktadan sonra paket derlenir, test deposuna konur.
* Derlenmiyorsa paketin review sayfasına "şş, paketin derlenmedi, log'u
şurada" denir ve o paket farmın listesinden çıkarılır.
* Paketçisi hatayı giderdikten sonra, review sorumlusu geliştirici tekrar
depoya gönderebilir.

(...)

Review'daki paketler bir database'de tutulacağı için istatistik çıkarmamız
kolay olur ve atıyorum "5 gün önce konmuş ama hiç yorum alınmamış" paketlerin
listesini çıkarıp insanları dürtebiliriz. Hatta bunları daha ileriye
götürerek topluluğa;

"xxx geliştiricimiz yeni paket yaptı, paket şu işe yarıyor ve servis
tarafından oluşturulmuş ikili dosyası şurada. Şuradan tıklayıp
kurabilirsiniz. Paketin çalışıp çalışmadığını, sorunu varsa lütfen yazınız"

şeklinde sunabiliriz. Bu hem review sürecini hızlandırabilir, hem de topluluğu
işin içine katarak olası hataları önceden görebiliriz.

Biraz fazla uzun oldu ama, aklıma gelen ve yararlı olduğum şeyleri
yazabildim :-)

İyi çalışmalar,
Eren