[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
5 Ara 2008 Cum 21:40:19 EET

Cuma 05 Aralık 2008 tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Sadece güvenlik güncellemelerinin yapılacağı bir depo demek, bir
> dağıtımı geride birakıp diğerini geliştirmeye tekabül ediyor. Örneğin

+1

Geliştiricilerin bir bileşenin tümü hakkında fikir sahibi olması pek mümkün
değil bence. Atıyorum; application/emulators benim olsa wine dışındaki
paketlerle nasıl ilgilenebilirim. Hiç kullanmadığım; fikir sahibi bile
olmadığım paketler var orda. Ya da tam tersi; bileşen başkasının olsa, wine
hakkında bilgi sahibi olması her zaman mümkün mü? programming.libs gibi bir
bileşenin sorumluluğunu tek kişi alabilir mi?

> Anlamadığım 7 gün test deposunda bekledikten sonra bir de test takımı
> aracılığıyla test sürecine mi alınacak? Eğer evetse neden?
>
> Bu test konusunda şunu düşünüyorum. Baştan beri test deposu hep şu
> şekilde kullanıldı:
> - Bump et, merge iste, testte dursun.

Açıkçası özellikle sürücü paketlerinde bu yöntemi izlemek zorunda kalıyorum.
Ulaşabildiğim bir tane ATI ekran kartı var. Ofise gittiğimde bazen iki ekran
kartıyla test etmem mümkün oluyor. Diğer modeller için de benzer durum.
Testlerimde hiçbir sorun çıkarmayan bir sürücü güncellemesi belki başka 10
modelde soruna yol açıyor. develde duran paketi de kimse kalkıp denemiyor.
Hatta bir keresinde kendim derleyip listeden test istedim. Kimseden yine ses
çıkmadı. Paket test deposuna alındığında (haliyle ekranlar kararınca :) ) hata
raporları gelmeye başlıyor.

> Artık urgency=(low, medium, high, bugfix) tarzı bir şey mi yazıp bunu
> belli ederiz merge mailinde, başka bir şey mi bilemiyorum.

Bu tür bir şeye ihtiyacımız var bence de.