[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
5 Ara 2008 Cum 11:38:43 EET

On Friday 05 December 2008 00:38:32 Erkan Tekman wrote:

> Bireysel kullanıcı ne ister?...

Kısaca, sağlamlığından kaybetmeden gelişmeye devam eden bir dağıtım isteniyor.

Bunu yapmanın yolu da; test, bilgi paylaşımı ve otomatizasyonu arttırmak. İş
gücünü arttırmak ve daha verimli kullanmak.

> Bu gerekleri nasıl birlikte sağlayabiliriz?

Önce bazı soruların cevabını bulmak lazım.

Mesela neden bu tartışmaya katılım bu kadar az. Diğer geliştiriciler ortada
sorun olmadığını mı düşünüyor? Yoksa nasıl olsa herkes bildiğini yapacak hiç
bir şey değişmeyecek diye mi düşünüyorlar?

Paketlerin gerçekten bakıcısı olup olmadığını işaretlemek gibi basit bir iş
neden bir yılı aşkın süredir yapılmıyor. Bunun yapılmasını istemiyor musunuz?
Durumun izlenebilmesinin ve yeni geliştirici adaylarının nerelere yardım
edebileceklerini bilmesinin bir zararı mı olacak? Ozan vakit sorunundan
bahsetmişti, neden Ozan'a bu işe vakit bırakmayacak kadar iş yükü
bindirdiniz? Ya da bu işi daha boştaki birine devredemiyor musunuz?

Çok yavaş bir test süreci var, ama hâlâ sorunlu paketlerin bu süreci atlayıp
kullanıcıya ulaştığını görüyoruz. Neden tüm ekip bu konuya yoğunlaşıp, nihai
bir çözüm getirmiyor? Bana dışarıdan Serbülent o işi tek başına yürütmeye
çalışıyor gibi görünüyor. Bu tek kişilik ekipler mantığı, o kişi için çok
yıpratıcı, işin yürümesi açısından da yetersiz. Neden bu sorunu görüp bir
çözüm üretmeye çalışmıyorsunuz? Şu anda bir asgari ve ideal ihtiyaç
saptadınız mı? Tübitak en azından asgari rakamda geliştirici bile almak
istemiyor mu?

Projenin teknik belge üretimi ve bilgi paylaşımında neden bir duraklama var?

Staj kaynağından gelen çalışmaların dağıtıma katılımı nedir? Mesela paket
imzalama işi tekrar tekrar ele alınmasına rağmen neden bir sonuca varamadı?
Bu özellik olmadan mesela sadece güvenlik güncellemeleri içeren bir sürüm de
anlamını yitirmiş olmuyor mu?

Bu sorulara cevap almadan herhangi bir gelişme sağlanabileceğine inanmıyorum.
Proje yöneticisi olarak bu aksaklıkları takip etmek ve çözüm aramak sizin
işiniz. Topu geliştiricilere atmak bir nevi kaçmak oluyor. Ama madem özgür
projeyiz diyoruz, hep birlikte inceleyelim düşünelim. Fakat önce aksayan
şeyler varsa üstünü örtmeden analiz edelim.