[Gelistirici] Özgürlükİçin topluluğu en çok oy alan fikirler

Ali Işıngör isingor at gmail.com
3 Ara 2008 Çar 12:02:13 EET

Merhaba!

Özgürlükİçin Beyin arayüzünde Kasım ayında topluluğumuzdan en çok olumlu
ağırlıklı oy alan 11 fikri, Beyin arayüzü yöneticimiz sevgili *Kubilay
KOCABALKAN* bizler için derledi. Kendisine teşekkür ediyoruz.

Ali

*1. Paket Yöneticisi, kuramadığı paketle karşılaşınca takılıp
kalmasın.*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/223/>
* 25 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/223/>

mesutgul <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/mesutgul/> tarafından
17 Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Paket Yöneticisi, herhangi bir nedenle kuramadığı bir paketle karşılaştığı
zaman paket listesindeki paketleri kurmayı iptal etmeyip "diğer paketleri
kurmaya devam edeyim mi?" diye sorsun.

Özellikle deneme için ya da yeni kurduğum bilgisayara tüm oyun paketlerini
topluca kurmak istediğim zaman paketlerindeki birinin mesela bağımlılık
hatası nedeni ile kuramadığında, tümünü yüklemeyi iptal ediyor.
O zaman gruplara ayırarak, hatta bazen de tek tek kurmam gerekiyor.

İlk yorum yapan siz olun
!<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3201/?page=1#post19237>

-----------------

*2. PİSİ arayüzü ile Paketi yeniden
yüklemek.*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/212/>
* 23 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/212/>

KubilayK <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/KubilayK/> tarafından
11 Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Sorunlu paketleri yeniden yüklemek için kullandığımız --reinstall argümanı
işini Paket Yöneticisinin arayüzü ile de yapabilsek. Paket Yöneticisine
"Yeniden Yükle / Onar" seçeneği eklenebilirse iyi olur. Bu sayede yeni
kullanıcıların konsol ve komut kullanımını daha aza indirebiliriz.

8 tane yorum yapıldı.<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3103/?page=1#post18727>

-----------------

*3. ekrangoruntuleri.pardus.org.tr*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/237/>
* 21 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/237/>

 maidis <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/maidis/> tarafından 22
Kas 2008 tarihinde gönderildi.

 Paket Yöneticisi ile daha önceden kullanmadığım bir paketi yüklemem
gerekirken -her ne kadar açıklaması yazsa da- programın sitesinin
bağlantısını açarak ekran görüntülerini görmem gerekiyor beni tam olarak
neyin beklediğini anlamak için. Bu sanırım pek çok kullanıcı için ortak bir
durumdur.

Eğer ekrangoruntuleri.pardus.org.tr benzeri bir site yapılıp Pardus
depolarındaki yazılımların ekran görüntüleri burada yayınlanır ve bu sitenin
Paket Yöneticisi ile birlikte çalışması sağlanırsa pek çok kullanıcı oldukça
mutlu olacaktır.

Bu oldukça uzun süredir aklımda olan bir fikirdi ama belirtmek için fırsat
bulamamıştım. Geçenlerde FazlaMesai'de screenshots.debian.net'i duyunca daha
fazla gecikmek istemedim :)

Nasıl olur diye birkaç görsel tasarladım, aşağıdaki bağlantılardan
görebilirsiniz:
http://i35.tinypic.com/1zd7rwo.jpg
http://i38.tinypic.com/6isnra.png
http://i33.tinypic.com/2qnmvb8.ppng

İşleyiş basitçe şöyle:
. Siteden ekran görüntüsü yüklenecek (üyelik için wiki'deki veya hata
listesindeki kullanıcı adları ve parolaları kullanılabilir).

. Sitenin yöneticileri (veya paketin sahipleri / paketçileri) ekran
görüntülerini onaylayacak (veya kabul etmeyecek :) ).

. Onaylanan ekran görüntüleri Paket Yöneticisi'nde yer alacak.

. Paket Yöneticisi'nde üç durun olabilir:
- Paket seçilmemişken eğer paketin ekran görüntüsü varsa bir simge bunu
belli edecek.
- Paket seçildiğinde ve paketin ayrıntıları görüntülenirken ekran
görüntüsünün küçük hali olacak.
- Küçük ekran görüntüsüne fare ile basıldığı zaman ekran görüntüsünün özgün
boyutu gösterilecek (küçük halinden büyük haline geçiş efekti de güzel
olacaktır :) ).

10 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3267/?page=1#post20015>

-------------------------

*4. Pisi CD içindekileri de
listelesin*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/188/>
* 21 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/188/>

suluman <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/suluman/> tarafından 1
Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Pisi'de üst kısımda CD/DVD bölümü gibi bir bölüm olsun ve oraya
tıkladığımızda pisi o an bilgisayara bağlı olan CD'nin içini tarasın daha
sonra CD içindeki pisi paketlerini listelesin. Bu sayede Pardus'un üst
sürümü çıktığı zaman ya da başka bir durumda PC'yi CD'den de kolaylıkla
güncellemiş oluruz

5 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/2966/?page=1#post19626>

---------------------------

*5. Pardus Turu Uygulaması*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/200/>
* 20 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/200/>

KubilayK <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/KubilayK/> tarafından
5 Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Evet bugün başka bir fikre yorum yazarken aklıma geldi, aslında bir süredir
düşünüyordum da. Pardus için bir "PARDUS TURU" uygulaması yapılsa, içeriği
topluluk tarafından hazırlanacak, Pardus kurulduktan ve KAPTAN işini
bitirdikten sonra çalışacak, kullanıcıya Pardus'u tanıtacak bir uygulama.
Resim, yazı, hatta bazen sesli bir şekilde temel kullanım özellikleri
anlatılsa, diğer işletim sistemlerinde bulunan özelliklerin Pardus
karşılıkları anlatılsa nasıl olur acaba?

Yoksa kullanıcıyı çok mu tembelleştiriyoruz? Yoksa tüm bu içerik zaten
özgürlükiçin.com <http://xn--zgrlkiin-x0a7lucc.com> adresinde var mı? Diye
de düşünmüyor değilim. Çelişki bu olsa gerek. :D

10 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3030/?page=1#post18783>

-----------------------------

*6. Paket Yöneticisi İşlem
Penceresi*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/226/>
* 19 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/226/>

taurus <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/taurus/> tarafından 18
Kas 2008 tarihinde
Kurulum<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/listele/kategori/kurulum/>kategorisine
gönderildi.

Merhaba. Paket Yöneticisinde herhangi bir paket eklendiği ya da güncelleme
yapıldığı zaman ekrana gelen işlem penceresi, paket yöneticisi penceresine
gömülü olarak işlem yapsa güzel olur kanısındayım. Mesela, Paketleri Kur
düğmesinin üst kısmındaki boşluk alanına gömülü olarak çalışabilir.

8 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3212/?page=1#post19781>

------------------------------

*7. Yeni paket kurarken veya güncellerken, başka paketleri
seçebilelim*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/224/>
* 19 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/224/>

bbecit <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/bbecit/> tarafından 17
Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Selamlar,
Paket yöneticisi ile güncelleme yaparken, yada yeni bir paket
kurarken,kurulum bitene kadar başka hiç bir işlem yapamıyoruz. Oysa
güncelleme yada kurulum yaparken yeni paketler arayabilsek, hatta başka bir
paketi de kurmaya başlayabilsek çok güzel olur. Özgür olalım kurulum
sırasında paket yöneticisi bizi bekletmesin.

1 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3204/?page=1#post19294>

------------------------------

*8. Pardus Yazı Fontu*
<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/196/>*16 oy
* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/196/>

 sudusleri <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/sudusleri/>tarafından
3 Kas 2008 tarihinde gönderildi.

 Pardus ile birlikte gelen Pardus yazı fontuna Türkçe karakter desteği de
eklensin. Güzel bir font. Türkçe desteği olmaması ilginç.

7 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3004/?page=1#post18311>

-------------------------------

*9. Ağ Yöneticisi* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/225/>* 15
oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/225/>

FallinLoveMan <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/FallinLoveMan/>tarafından
18 Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Ağ yöneticisi bağlantı IP numarasıyla birlikte diğer bilgileri de göstersin.
Sadece IP numarası çok işe yaramıyor.

Selam ve sevgiyle...
İyi çalışmalar... Kolay gelsin...

5 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3208/?page=1#post20168>

--------------------------------

*10. Sanatsal işler* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/217/>*15 oy
* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/217/>

OzcanDemir <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/OzcanDemir/>tarafından
12 Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Pardus'un zayıf olan sanatsal işleri (splash screens, wallpaper,
loginscreens, bootscreen, grubscreens ) çeşitli üniversitelerin grafik ve
tasarım bölümleriyle anlaşarak zorunlu ödev yada ödüllü yarışmalarla
artıramaz mıyız mesela her 3 ayda bir yapılan yarışmayla senede 4 defa
farklı tema üretilmiş olur böylece KDE org gibi hızla büyür ve pardusun
profösyönel imajı ve vizyonu daha güçlü hale gelir buda kullanılırlığı,
bilinirliği ve dağılımı artırır

4 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3119/?page=1#post19102>

--------------------------------

*11. pisi ye overlay desteğinin
sağlanması*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/236/>
* 13 oy* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/236/>

Ertan <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/Ertan/> tarafından 21
Kas 2008 tarihinde gönderildi.

Eklenen depolarda aynı paketler olduğunda öncelik sırasına göre pisi işlem
yapar. Alt sırada olanı göz ardı eder. Mesela ben playground tan paket
kurdum. Bu paket resmi depoya girdiği zaman ben fark edemeyeceğim. Çünkü
bende kurulu. OpenOffice.org 3 gayri resmi paketi var. Aynı nedenle
yükleyemiyorum.

1 tane yorum yapıldı.
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3258/?page=1#post19645>