[Gelistirici] pisi güncelleme aksiyonları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
29 Ağu 2008 Cum 17:06:10 EEST

Merhaba,

Fri, 29 Aug 2008 13:26:03 +0300, Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> :

> Bunlara bir de mesaj imkanı eklemek, genelde can sıkıcı bir özellik
> olacak, hiç bir bilişim okuryazarına da zerre kadar fayda
> sağlamayacaktır. O mesajların skip edilmeyip harbiden okunacağına
> inanıyor musunuz mesela ;)
Evet :)

Belki herkes okumayacak ama okuyabilen insana da bir olanak saglamis
olunacak.

Gercekten bir guncelleme/paket kurulumu sonrasi tum senaryolari
karsilayabileceginizi dusunuyor musunuz?

Bir oyun oynadiginizi dusunun -- guncelleme yaptiginizda tum
savegame'leriniz ucacak, bundan haberdar olmak istemez misiniz? Ya da
bir programi guncellediginizde tum ayarlari bastan yapmaniz
gerekecegini? Bunu kullaniciya (paket yoneticisi icinde yonlendirmeden)
hangi belge ile anlatabilirsiniz ki?

Oyle guncelleme olmamasi lazim diyebilirsiniz ama en kotu olasilik
major surum guncellemesinde bu sekilde "kirip doken" guncellemeler
olacak.

Bu arada bu soylenen yeni bir icat degil, Gentoo yillardir kullaniyor
ve cok da ise yariyor.

Paket icine destan yazmamiz gerekmiyor, Faik'in ceviri, vs kaygilarini
anliyorum; en azindan bir url gomebilsek guncelleme ile ilgili? Yani
bir [i] isareti gibi bisi olur guncellemenin yaninda, ona tiklayinca
adam gidip ilgili web sayfasinda (paketin icinde degil bilgi) o
guncelleme ile ilgili bilgi okuyabilse?

Url de cok olur diyorsaniz, paketin isim/surum bilgisi/vs gore o url
bilgisi otomatik uretilebilir. Paketci de girip wiki'de o url'ye iki
satir yazisini yazar.

Bu isi yapmamak icin teknik bir suru bahane uretilebilir ama su bir
gercek ki, bazi guncellemelerde kullanicinin bilgilenememekten dolayi
canina okunuyor. Okunabilir demiyorum, okunuyor, bizzat Pardus bunu
yapiyor.

                   Doruk