[Gelistirici] kernel ve kernel-headers

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
26 Ağu 2008 Sal 14:29:07 EEST

21 Ağu 2008 Per tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Çözmeye çalıştığın sorunun nvidia/ati gibi sürücülerin kernel
> versiyonlarına bağımlılığı ve bunların system.base güncellenirken
> güncellenmemesi olduğunu varsayarak bunu çözmenin doğru yolunu kernel'ı
> alıp system.base'den atmak veya bir kernel bileşeni tanımlayıp bunu Pisi'de
> system.base'e benzer ama belki farklı şekilde denetlemeye çalışmak değil,
> pisi'ye yaklaşık 2 senedir konuşmaktan sıkılmadığımız ama benim yazmaktan
> artık son derece sıkıldığım _ters bağımlılıkları da güncelle, ABI kırdım_
> veya benzeri bir tag'in eklenmesi ve bunun son derece kontrollü şekilde
> [...]

breaksABI benzeri bir tag bu işi hallediyor; ancak şu senaryoyu çözmüyor:

Örneğin libX11 kitaplığı libxcb-xlib kitaplığına linklenmiş. Biz --as-needed
kullanmadığımız için şu an linker libX11'e linklenen diğer uygulamalar da
doğrudan libxcb-xlib'e bağlanıyor. Ancak biz paketlerde "libX11 ile beraber
nasıl olsa libxcb de kuruluyor" diyerek bağımlılıklara libxcb'yi yazmıyoruz
(ki bu yanlış bence. doğrudan linklenen (objdump -p ile görünen) her kitaplık
yazılmalı). Bu durumda libxcb ABI kırdığında ters bağımlılığı libX11
güncellenirken libxcb'ye doğrudan linklenen diğer kitaplık güncellenmeyecek;
çünkü ters bağımlılıkları arasında libxcb yok.