[Gelistirici] 2008.1 Sürüm Takvimi

Ali Işıngör isingor at gmail.com
23 Ağu 2008 Cmt 15:56:13 EEST

21.08.2008 tarihinde Hakan Uygun <hakan.uygun at uygunteknoloji.com.tr> yazmış:

> Merhaba,
>
> Java paketleri ile ilgili bir isim değişikliği yapmak istiyorduk fakat
> paket
> ismi değiştirildiğinde yaklaşık 50+ adet paket üzerinde bağımlılık
> bilgilerinin değiştirilmesi dolayısı ile de bu paketlerin yeniden
> güncellenmesi gerekiyordu. Böyle bir değişiklik için CD basılacak dönemin
> uygun olduğuna karar verip ertelemiş, geliştirici listesinde tartımaya bile
> açmamıştık.
>
> Şimdi 2008.1 gelirken böyle bir değişiklik için fikirlerinizi soralım?

2008.1 böyle bir değişiklik için bana en uygun zaman gibi geliyor. Nedeniyse
en azından Kurulan CD ile yeni kurulum yapacak kullanıcılara ek bir
güncelleme derdi yaratmaması. Bekleyen bir de Openoffice güncellemesinin
olduğu düşünülürse, 2008.1'de bu işi yapmak gerçekten iyi bir strateji
olabilir.

> Mevut durumda sadece tek bir sürüm olacağı varsayıldığı için paket adları :
>
> sun-jre
> sun-jdk
>
> şeklinde. Hem ortalama kullanıcı bunların java paketi olduğunu anlayamıyor
> hem
> de üzerinde sürüm bilgisi bulunmuyor...
>
> Önerdiğimiz paket isimlendirmesi ise şöyle :

> [...]

Bence güzel bir öneri. Java paketlerinin description ve summarylerini de
elden geçirsek bu arada?

> Henüz icetea ve openjdk paketleri hazır değil ama önümüzdeki dönemde onları
> da
> hazırlamış olacağız. Ayrıca pek yakında java 7 geldiğinde benzer süreç o
> sürüm içinde işlemeye başlayacak...

Icetea Sun'ın her geçen gün daha fazla bileşenini açmasıyla bir süre sonra
tamamen gereksiz bir paket haline gelebilir. Sun Java SDK'sının son gelen
partisiyle beraber yüzde 98'i açıldı diye biliyorum. Yanılmıyorumm değil mi?

Bu arada jre paketinin küçültülmesi için içerisinde bulunan doküan ve
> örnekler
> ayrı paketler haline getirilme çalışması da başlamış bulunuyor...

Aslansınız!