[Gelistirici] squashfs+lzma

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
21 Ağu 2008 Per 04:05:08 EEST

Pardus root-dir i sıkıştırmak için squashfs kullanıyoruz. Squashfs'de
gzip kullanıyor. Sıkıştırma iyi olsada daha iyileri var.

squashfs-lzma adında yeni bir proje gördüm. Mevcut squashfs sistemini
bozmadan, sıkıştırmak için gzip yerinde lzma algoritmasını kullanıyor.
Projenin anasayfasına verilen bilgiler doğru ise, iyi bir sıkıştırma
oranı sunuyor.

Bu yeni teknolojiyi Pardus'ta uygylayabilirmiyiz? Kurululan cd'de verim
az olsada, çalışan cd'de verim daha fazla olacaktır.

Programı biraz inceledim. Pardus 2008 kurulum cd'sindeki 131,0MB olan
squashfs imajı, 108,3MB'a düşüyor. Kurulum cd'sinde 22,7mb alan boşalıyor.

Bir orantıla live cd için hesapladığımızda, elimize geçen boş alan
yaklaşık 120MB oluyor.

Bence bu güzel sistemi değerlendirmeliyiz.

http://www.squashfs-lzma.org/